Σημαντικές ανακατατάξεις στο χάρτη του λιανεμπορίου σηματοδοτεί η απόκτηση του δικτύου της Μαρινόπουλος από το Σκλαβενίτη.
Με 560 καταστήματα ανά την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο η οικογένεια Σκλαβενίτη κατατάσσεται στην πρώτη θέση του πίνακα με το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή δίκτυο.
Ακολουθεί η AB Bασιλόπουλος η οποία αριθμεί περί τα 350 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ο οποίος έχει επιλέξει το μοντέλο της αυτόνομης ανάπτυξης και καταφέρνοντας το 2016 να καταγράψει τζίρο 2 δις. ευρώ.
Έπεται η Μασούτης με ισχυρή παρουσία κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, 265 καταστήματα και τζίρο 800 εκατ. ευρώ το 2016. Για το 2017 η Μασούτης συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα, με την δημιουργία νέων καταστημάτων αλλά και την εξαγορά μικρότερης αλυσίδας.
Ακολουθούν τα My Market του Ομίλου Μetro με 230 καταστήματα με τζίρο 736 εκατ. ευρώ, βάζοντας στόχο πωλήσεις 1,5 δις. ευρώ μετά την πλήρη ενσωμάτωση του Βερόπουλου.
Τέλος, στα 148 ανέρχονται τα καταστήματα του Γαλαξία, ο οποίος το 2015 κατέγραψε τζίρο 472 εκατ. ευρώ, ενώ όσον αφορά την Lidl το δίκτυο καταστημάτων της φτάνει τα 220.
Η ισχυροποίηση πάντως της γεωγραφικής θέσης της Σκλαβενίτης θέτει σε εγρήγορση τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς οι οποίοι έχουν ήδη προετοιμάσει την δική τους αντεπίθεση με έπαθλο τον τζίρο των 10 δισ. ευρώ.
Με βασικό χαρακτηριστικό την μείωση της κατανάλωσης και την σημαντική περικοπή εξόδων ακόμη και από βασικά αγαθά, το στοίχημα των αλυσίδων σουπερμάρκετ είναι να κερδίσουν τους καταναλωτές, αλλά και να παγιώσουν όλα τα οφέλη που αποκόμισαν μέσα στο 2016 μετά την κατάρρευση του Μαρινόπουλου.
Ο «πόλεμος» που έχει ξεκινήσει μεταξύ των αλυσίδων αφορά τόσο τις τιμές στο ράφι (μέσω προσφορών), όσο και στην ισχυροποίηση της γεωγραφικής τους θέσης σε περιοχές που είτε υστερεί ο ανταγωνισμός, είτε πηγαίνουν πολύ καλύτερα σε σχέση με άλλες.
Αναφορικά με την τακτική των προσφορών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ενώ το 2009 πωλούνταν μέσω προωθητικών ενεργειών το 33,1% του όγκου των επώνυμων προϊόντων, το ποσοστό αυτό ανήλθε το 2016 σε 51%. Πάνω δηλαδή από τα μισά πωλούνταν μέσω προσφορών.
Όσον αφορά την ισχυροποίηση του δικτύου τους, είναι ενδεικτικό το παράδειγμα του ΑΒ Βασιλόπουλου που τους προηγούμενους μήνες φρόντισε να ανοίξει αρκετά καταστήματα σε επαρχιακές πόλεις όπου είχε μόνο παρουσία ο Μαρινόπουλος, κερδίζοντας τους πελάτες της καταρρέουσας αλυσίδας.
Εκτός όμως από τη μείωση της κατανάλωσης οι αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που είναι οι οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι σε τράπεζες και προμηθευτές και οι οποίες ανέρχονται στα 4,5 δισ. ευρώ.
Εκτός από το άνοιγμα του 1,8 δισ. ευρώ που θα αφήσει η Μαρινόπουλος – ακόμη και μετά το κούρεμα κατά 50% των υποχρεώσεων προς τους προμηθευτές της – υπάρχουν και οι μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις που καταγράφουν στους ισολογισμούς τους οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς.
Είναι ενδεικτικό ότι η νέα εταιρεία που έχει συσταθεί από την Σκλαβενίτης και στην οποία θα περάσει ο Μαρινόπουλος, θα βαρύνεται με υποχρεώσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ.
Έρχονται εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται πάντως στον κλάδο αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Πολλές είναι εκείνες οι αλυσίδες που υπό το βάρος του ανταγωνισμού θα αναγκαστούν να εξαγοραστούν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν συνενώσεις ακόμη και μεταξύ μεγάλων παικτών του κλάδου.
«Μόλις οι ανακατατάξεις στον κλάδο ολοκληρωθούν και οι συμμαχίες μεταξύ των παικτών, κατασταλάξουν, τότε θα προχωρήσουν σε μία γενναία αναδιάρθρωση του δικτύου τους. Όπως το μέγεθος της ελληνικής αγοράς δεν μπορεί να αντέξει πάνω από 3-4 μεγάλους Ομίλους, έτσι δεν μπορεί να αντέξεις και 10.000 καταστήματα σουπερμάρκετ», αναφέρει χαρακτηριστικά στο insider.gr στέλεχος μεγάλου λιανεμπορικού Ομίλου.
Εκείνο πάντως στο οποίο καταλήγουν οι ειδικοί της αγοράς είναι ότι η επόμενη μέρα στον κλάδο των σουπερμάρκετ δεν θα είναι ίδια. Ο πόλεμος με έπαθλο την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς μεταξύ των αλυσίδων θα ενταθεί, ενώ κερδισμένοι αναμένεται να βγουν οι καταναλωτές εξοικονομώντας σημαντικό ποσό από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.
Πηγή: Fimes.gr
Με 560 καταστήματα ανά την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο η οικογένεια Σκλαβενίτη κατατάσσεται στην πρώτη θέση του πίνακα με το μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή δίκτυο.
Ακολουθεί η AB Bασιλόπουλος η οποία αριθμεί περί τα 350 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ο οποίος έχει επιλέξει το μοντέλο της αυτόνομης ανάπτυξης και καταφέρνοντας το 2016 να καταγράψει τζίρο 2 δις. ευρώ.
Έπεται η Μασούτης με ισχυρή παρουσία κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα, 265 καταστήματα και τζίρο 800 εκατ. ευρώ το 2016. Για το 2017 η Μασούτης συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα, με την δημιουργία νέων καταστημάτων αλλά και την εξαγορά μικρότερης αλυσίδας.
Ακολουθούν τα My Market του Ομίλου Μetro με 230 καταστήματα με τζίρο 736 εκατ. ευρώ, βάζοντας στόχο πωλήσεις 1,5 δις. ευρώ μετά την πλήρη ενσωμάτωση του Βερόπουλου.
Τέλος, στα 148 ανέρχονται τα καταστήματα του Γαλαξία, ο οποίος το 2015 κατέγραψε τζίρο 472 εκατ. ευρώ, ενώ όσον αφορά την Lidl το δίκτυο καταστημάτων της φτάνει τα 220.
Η ισχυροποίηση πάντως της γεωγραφικής θέσης της Σκλαβενίτης θέτει σε εγρήγορση τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς οι οποίοι έχουν ήδη προετοιμάσει την δική τους αντεπίθεση με έπαθλο τον τζίρο των 10 δισ. ευρώ.
Με βασικό χαρακτηριστικό την μείωση της κατανάλωσης και την σημαντική περικοπή εξόδων ακόμη και από βασικά αγαθά, το στοίχημα των αλυσίδων σουπερμάρκετ είναι να κερδίσουν τους καταναλωτές, αλλά και να παγιώσουν όλα τα οφέλη που αποκόμισαν μέσα στο 2016 μετά την κατάρρευση του Μαρινόπουλου.
Ο «πόλεμος» που έχει ξεκινήσει μεταξύ των αλυσίδων αφορά τόσο τις τιμές στο ράφι (μέσω προσφορών), όσο και στην ισχυροποίηση της γεωγραφικής τους θέσης σε περιοχές που είτε υστερεί ο ανταγωνισμός, είτε πηγαίνουν πολύ καλύτερα σε σχέση με άλλες.
Αναφορικά με την τακτική των προσφορών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen ενώ το 2009 πωλούνταν μέσω προωθητικών ενεργειών το 33,1% του όγκου των επώνυμων προϊόντων, το ποσοστό αυτό ανήλθε το 2016 σε 51%. Πάνω δηλαδή από τα μισά πωλούνταν μέσω προσφορών.
Όσον αφορά την ισχυροποίηση του δικτύου τους, είναι ενδεικτικό το παράδειγμα του ΑΒ Βασιλόπουλου που τους προηγούμενους μήνες φρόντισε να ανοίξει αρκετά καταστήματα σε επαρχιακές πόλεις όπου είχε μόνο παρουσία ο Μαρινόπουλος, κερδίζοντας τους πελάτες της καταρρέουσας αλυσίδας.
Εκτός όμως από τη μείωση της κατανάλωσης οι αλυσίδες σουπερμάρκετ έχουν να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμη σημαντικό πρόβλημα που είναι οι οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι σε τράπεζες και προμηθευτές και οι οποίες ανέρχονται στα 4,5 δισ. ευρώ.
Εκτός από το άνοιγμα του 1,8 δισ. ευρώ που θα αφήσει η Μαρινόπουλος – ακόμη και μετά το κούρεμα κατά 50% των υποχρεώσεων προς τους προμηθευτές της – υπάρχουν και οι μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις που καταγράφουν στους ισολογισμούς τους οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς.
Είναι ενδεικτικό ότι η νέα εταιρεία που έχει συσταθεί από την Σκλαβενίτης και στην οποία θα περάσει ο Μαρινόπουλος, θα βαρύνεται με υποχρεώσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ.
Έρχονται εξαγορές και συγχωνεύσεις
Η νέα κατάσταση που διαμορφώνεται πάντως στον κλάδο αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ.
Πολλές είναι εκείνες οι αλυσίδες που υπό το βάρος του ανταγωνισμού θα αναγκαστούν να εξαγοραστούν, ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν συνενώσεις ακόμη και μεταξύ μεγάλων παικτών του κλάδου.
«Μόλις οι ανακατατάξεις στον κλάδο ολοκληρωθούν και οι συμμαχίες μεταξύ των παικτών, κατασταλάξουν, τότε θα προχωρήσουν σε μία γενναία αναδιάρθρωση του δικτύου τους. Όπως το μέγεθος της ελληνικής αγοράς δεν μπορεί να αντέξει πάνω από 3-4 μεγάλους Ομίλους, έτσι δεν μπορεί να αντέξεις και 10.000 καταστήματα σουπερμάρκετ», αναφέρει χαρακτηριστικά στο insider.gr στέλεχος μεγάλου λιανεμπορικού Ομίλου.
Εκείνο πάντως στο οποίο καταλήγουν οι ειδικοί της αγοράς είναι ότι η επόμενη μέρα στον κλάδο των σουπερμάρκετ δεν θα είναι ίδια. Ο πόλεμος με έπαθλο την κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου αγοράς μεταξύ των αλυσίδων θα ενταθεί, ενώ κερδισμένοι αναμένεται να βγουν οι καταναλωτές εξοικονομώντας σημαντικό ποσό από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.
Πηγή: Fimes.gr
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.