Ένα φωτογράφος αιχμαλωτίζει τα μισογκρεμισμένα palazzo της γειτονικής χώρας πριν χαθούν οριστικά κάτω από την φθορά του χρόνου.
Θα μπορούσε να είναι σκηνικό από τις «Μεγάλες Προσδοκίες» του Καρόλου Ντίκενς, αλλά είναι απόλυτα υπαρκτό τοπίο. Στην γειτονική Ιταλία εκεί όπου η Αναγέννηση έδωσε μία φωτεινή κατεύθυνση σε ολόκληρη την Ευρώπη, αρπάζοντας την από το χέρι και βγάζοντας την από το σκοτάδι του Μεσαίωνα υπήρξαν μερικά από τα ομορφότερα και πιο ακριβά palazzo της γηραιάς ηπείρου. Κτίσματα απαράμιλης γοητείας και εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής, ζωντανά έργα τέχνης με θολωτά ταβάνια, περίτεχνες τοιχογραφίες, σκαλιστές κουπαστές και πολυτελή έπιπλα.
Πολλά από αυτά παραμένουν όρθια μέχρι και σήμερα, αποτελώντας ελκυστικά αξιοθέατα, ειδικά διαμορφωμένα ξενοδοχεία ή απομονωμένες ιδιωτικές επαύλεις που φιλοξενούν κατά καιρούς επιφανή ονόματα του παγκόσμιου τζετ σετ. Δεν είναι λίγα όμως εκείνα που στέκουν ξεχασμένα και εγκαταλειμμένα, θαμμένα κατώ από την βαριά γραφειοκρατία, παρατημένα από τον κρατικό μηχανισμό λόγω της απουσίας άμεσων κληρονόμων.
Ο Γάλλος φωτογράφος Thomas Jorion έχει περάσει την τελευταία δεκαετία της ζωής του ταξιδεύοντας σε ολόκληρη την Ιταλία, ψάχνοντας να βρει ένα-ένα όλα τα σημερινά, μοναχικά κτίσματα που κατά την διάρκεια του 18ου και του 19ου αιώνα έστεκαν περήφανα και εντυπωσιακά κάτω από την κατοχή μερικών από τους πιο ισχυρούς και πλούσιους άντρες της χώρας.
Όπως δηλώνει ο ίδιος στο καλλιτεχνικό σάιτ The Modern Met «Ξεκίνησα το συγκεκριμένο πρότζεκτ θέλοντας να αιχμαλωτίσω και να διασώσω μία τελευταία εικόνα από αυτά τα μαγικά οικήματα, πριν γκρεμιστούν και χαθούν για πάντα κάτω από την φθορά του χρόνου».
Χρησιμοποιώντας μόνο το φυσικό φως του ήλιου ο Jorion επιλέγει πολύ προσεκτικά τα σημεία μπροστά από τα οποία στήνει τη κάμερα του, δημιουργώντας δυνατές εικόνες που έχουν σαν στόχο να κινητοποιήσουν τον θεατή να σκεφτεί λίγο περισσότερο σχετικά με την θνητότητα και την προσωρινότητα αυτού του κόσμου και όλων των υλικών αγαθών που μας περιβάλλουν.
Οι φωτογραφίες του Jordan αποτελούν την συλλογή Veluda η οποία εκτίθεται αυτή την περίοδο στην γκαλερί Esther Woerdehoff του Παρισιού μέχρι τον Απρίλιο του 2019.
Θα μπορούσε να είναι σκηνικό από τις «Μεγάλες Προσδοκίες» του Καρόλου Ντίκενς, αλλά είναι απόλυτα υπαρκτό τοπίο. Στην γειτονική Ιταλία εκεί όπου η Αναγέννηση έδωσε μία φωτεινή κατεύθυνση σε ολόκληρη την Ευρώπη, αρπάζοντας την από το χέρι και βγάζοντας την από το σκοτάδι του Μεσαίωνα υπήρξαν μερικά από τα ομορφότερα και πιο ακριβά palazzo της γηραιάς ηπείρου. Κτίσματα απαράμιλης γοητείας και εντυπωσιακής αρχιτεκτονικής, ζωντανά έργα τέχνης με θολωτά ταβάνια, περίτεχνες τοιχογραφίες, σκαλιστές κουπαστές και πολυτελή έπιπλα.
Πολλά από αυτά παραμένουν όρθια μέχρι και σήμερα, αποτελώντας ελκυστικά αξιοθέατα, ειδικά διαμορφωμένα ξενοδοχεία ή απομονωμένες ιδιωτικές επαύλεις που φιλοξενούν κατά καιρούς επιφανή ονόματα του παγκόσμιου τζετ σετ. Δεν είναι λίγα όμως εκείνα που στέκουν ξεχασμένα και εγκαταλειμμένα, θαμμένα κατώ από την βαριά γραφειοκρατία, παρατημένα από τον κρατικό μηχανισμό λόγω της απουσίας άμεσων κληρονόμων.
Ο Γάλλος φωτογράφος Thomas Jorion έχει περάσει την τελευταία δεκαετία της ζωής του ταξιδεύοντας σε ολόκληρη την Ιταλία, ψάχνοντας να βρει ένα-ένα όλα τα σημερινά, μοναχικά κτίσματα που κατά την διάρκεια του 18ου και του 19ου αιώνα έστεκαν περήφανα και εντυπωσιακά κάτω από την κατοχή μερικών από τους πιο ισχυρούς και πλούσιους άντρες της χώρας.
Όπως δηλώνει ο ίδιος στο καλλιτεχνικό σάιτ The Modern Met «Ξεκίνησα το συγκεκριμένο πρότζεκτ θέλοντας να αιχμαλωτίσω και να διασώσω μία τελευταία εικόνα από αυτά τα μαγικά οικήματα, πριν γκρεμιστούν και χαθούν για πάντα κάτω από την φθορά του χρόνου».
Χρησιμοποιώντας μόνο το φυσικό φως του ήλιου ο Jorion επιλέγει πολύ προσεκτικά τα σημεία μπροστά από τα οποία στήνει τη κάμερα του, δημιουργώντας δυνατές εικόνες που έχουν σαν στόχο να κινητοποιήσουν τον θεατή να σκεφτεί λίγο περισσότερο σχετικά με την θνητότητα και την προσωρινότητα αυτού του κόσμου και όλων των υλικών αγαθών που μας περιβάλλουν.
Οι φωτογραφίες του Jordan αποτελούν την συλλογή Veluda η οποία εκτίθεται αυτή την περίοδο στην γκαλερί Esther Woerdehoff του Παρισιού μέχρι τον Απρίλιο του 2019.
Πηγή: https://ift.tt/2camdcI
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.