Πρόκειται για έναν 75χρονο ηλεκτρολόγο Πιέρ Λεγκενέκ και για τη 71χρονη σύζυγό του, οι οποίοι είχαν στο σπίτι τους τα πολύτιμα έργα και παρουσιάζονται σύντομα στο εφετείο με την κατηγορία της κλοπής έργων πολιτιστικής κληρονομιάς.
«Μα πως κάνετε έτσι για κάποια παλιόχαρτα, θα μπορούσα να τα είχα πετάξει» ήταν η πρώτη αντίδραση του ηλικιωμένου ηλεκτρολόγου με καρό πουκάμισο και τιράντες, όταν οι κάμεραμεν πλημμυρίζουν το σπίτι του, μετά την ανακάλυψη.
Στους ανακριτές, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το iefimerida, ο συνταξιούχος εξήγησε ότι δεν είχε ιδέα πως αυτά τα έργα είχαν κάποια αξία. Ωστόσο οι πίνακες διατηρήθηκαν σε ειδικό μεταξωτό χαρτί και στις επιστολές που έστελνε περιέγραφε ακριβώς τα έργα, λες και είχε ήδη συμβουλευτεί κάποιον επαγγελματία.
Εναντίον του, οι κληρονόμοι του Πικάσο κατέθεσαν μήνυση για κλοπή. Η ειδική υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού αφαιρεί τα έργα από το σπίτι του και στέλνει προσωρινά στη φυλακή το ζευγάρι. Εκεί ο ηλεκτρολόγος λέει ότι η σύζυγος του Πικάσο, Ζακλίν, του χάρισε τα έργα, σε έναν σκληρό φάκελο, ενώπιον του ζωγράφου: «Πάρτε το, αυτό είναι για σας» του είπε. Ο Λεγκενέκ έξήγησε μάλιστα -προσπαθώντας να δικαιολογήσει γιατί συνάντησε τον Κλοντ Πικάσο- ότι επειδή πάσχει από καρκίνο θέλησε να βάλει σε κάποια τάξη τις υποθέσεις του, προκειμένου να ξεκαθαρίσει την κληρονομιά για τους δύο γιούς του.
Η σύζυγός του Ντανιέλ Λεγκενέκ εξήγησε στους ανακριτές ότι θυμάται τον σύζυγό της να φέρνει πίνακες και σχέδια σε μια σακούλα σκουπιδιών λέγοντας ότι ο ζωγράφος του τα χάρισε. «Εχει ξεκουτιάνει, μην την ακούτε» απαντάει ο ηλικιωμένος ηλεκτρολόγος για τη σύζυγό του.
Η Ζακλίν Πικάσο
Η άλλη κόρη του Πικάσο, Κατρίν, γνώρισε τον ηλεκτρολόγο, την εποχή που δούλευε στο σπίτι τους. Ποτέ, όπως λέει, η μητέρα της δεν θα μπορούσε να χαρίσει τόσα έργα χωρίς να το γνωρίζει ο σύζυγός της.
Ενα άλλο στοιχείο μπερδεύει, επίσης, τους ανακριτές, ότι το ηλικιωμένο ζευγάρι δεν μίλησε ποτέ για τους πίνακες ούτε στα παιδιά του, ούτε σε φίλους ούτε σε στενούς συγγενείς.
Στην αντεπίθεση το ζευγάρι των συνταξιούχων
Η δικηγόρος του ηλικιωμένου ζευγαριού δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια. Ανακάλυψε ότι πολλά έργα του Πικάσο που μπαίνουν σε δημοπρασία ανήκαν στους πιο απίθανους ανθρώπους. Η συλλογή της «Κυρίας Β.», για παράδειγμα, η οποία μπήκε σε δημοπρασία στην Αίθουσα Ντρουό του Παρισιού, και ανήκε στην χήρα κάποιου Μορίς Μπρεσνέ, πρότεινε για πώληση έργα τα οποία ο Πικάσο είχε χαρίσει στον σύζυγό της, σωφέρ του ζωγράφου με το παρατσούκλι «Νουνούρς» -(αρκουδάκι): εκατό πίνακες, σχέδια, κεραμικά, φωτογραφίες, άγαλμα και ένα ρολόι δικό του. Ενα από τα σχέδια μάλιστα είχε αφιέρωση του Πικάσο στο σωφέρ Νουνούρς.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του ο Μορίς Μπρεσνέ έλεγε σε όλους τους φίλους του ότι έκλεβε έργα από το σπίτι του Πικάσο ανά δεκάδες. Ο άνθρωπος πέθανε το 1991 και η σύζυγός του πέθανε το 2009, αυτή που ονόμασε τη συλλογή της «Κυρία Β.»
Θαύμα: Ψάχνοντας οι ανακριτές ανακάλυψαν ότι αυτή η κυρία Μπρεσνέ, ή «Κυρία Β.» που οι κληρονόμοι της ήθελαν να βγάλουν σε δημοπρασία δεκάδες έργα, ονομάζεται στο πατρικό της Λεγκενέκ. Είναι εξαδέλφη του Πιέρ, του ηλεκτρολόγου για τον οποίο συζητάμε. Ο άντρας της, Μορίς Μπρεσνέ έβαλε τον μπατζανάκη του ηλεκτρολόγο Πιέρ στο σπίτι του Πικάσο. Σήμερα, ακόμη και ο Πιέρ Λεγκενέκ είναι ανάμεσα στους κληρονόμους της «Κυρίας Β.». Ο ανήξερος ηλεκτρολόγος που δεν ξέρει τι είναι αυτά τα «παλιόχαρτα» ήξερε πολύ καλά τι έλεγαν οι επαγγελματίες που υπολόγισαν την αξία της κληρονομιάς της Κυρίας Β.!
Ο ανακριτής κατηγορεί τώρα τον ύποπτο Λεγκενέκ ότι έκρυψε αυτή την συγγένεια στην αρχή της δίκης. Στο μεταξύ ο Λεγκενέκ άλλαξε την κατάθεσή του λέγοντας ότι δεν μιλιόταν με τον Μορίς Μπρεσνέ από το 1975. Η σύζυγός του δήλωσε ότι οι Μπρεσνέ ζούσαν πλουσιοπάροχα και τους κοίταζαν σαν ψηλομύτηδες.
Η δίκη του ηλικιωμένου ζευγαριού θα γίνει σε λίγες ημέρες και η Γαλλία κρατάει την αναπνοή της για το νέο αυτό συναρπαστικό μυθιστόρημα από τη ζωή του Πικασό.
loading...