Πολλοί από μας μισούν τα
cookies. Ξέρετε αυτός ο ελάχιστος κώδικας που εισέρχεται στους
υπολογιστές μας κατά την επίσκεψη μας σε μια ιστοσελίδα.
Με αυτά οι εταιρείες μέσω των ιστοσελίδων τους μπορούν να παρακολουθούν την κάθε μας κίνηση σε όλο το Web. Και τι έγινε; Τα cookies δεν πρόκειται να υπάρχουν για πολύ καιρό έτσι κι αλλιώς.
Η Google, το Facebook και η Microsoft είναι σε διαδικασία ανάπτυξης νέων συστημάτων που θα μπορούν να παρακολουθούν τις online κινήσεις μας, θέλουμε δεν θέλουμε. Η Google φαίνεται να έχει αναπτύξει το Adid, το οποίο είναι ένα ανώνυμο αναγνωριστικό που θα χρησιμοποιηθεί για διαφημίσεις. Η Google βέβαια αρνείται να εξηγήσει παραπάνω για το τι ακριβώς είναι αυτό το Adid. Φαίνεται όμως ότι κάθε χρήστης των υπηρεσιών της Google, όπως το Gmail, το Google Chat, του προγράμματος περιήγησης Chrome και του λειτουργικού συστήματος Android θα έχει ένα μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό. Αυτό θα επιτρέψει στην Google να συγκεντρώνει δεδομένα για τους διαφημιστές, όπως αναφέρει το ZDNet.
Επισήμως, η Google έχει αναφέρει ότι: «Πιστεύουμε ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλεια των χρηστών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι το διαδίκτυο θα παραμένει οικονομικά βιώσιμο. Αναπτύσσουμε τον τομέα αυτό, αλλά είμαστε σε πολύ πρώιμα στάδια.»
Το Facebook χρησιμοποιεί το δικό του σύστημα cookies. Αντί να βασίζεται σε cookies τρίτων από τα δίκτυα διαφημίσεων το Facebook γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι επισκέπτεστε. Αν προσέξατε όλα πια τα sites έχουν ενσωματωμένα στον κώδικα τους κουμπάκια «like» ή «share» του Facebook. Η εταιρεία μέσω αυτών συλλέγει πληροφορίες. Στη συνέχεια συσχετίζει τις πληροφορίες που έχει, με τα δεδομένα από παρόχους δεδομένων όπως την Acxiom, την Datalogix και την Epsilon. Έτσι μπορεί να έχει μια πολύ ολοκληρωμένη εικόνα των online ενδιαφερόντων μας.
Βέβαια το Facebook θέλει ακόμα περισσότερα. Όπως αναφέραμε χθες, η εταιρεία αναπτύσσει ένα νέο λογισμικό που θα μπορεί να παρακολουθεί το ποντίκι μας.
Η Microsoft από την άλλη μεριά θέλει να αντικαταστήσει τα cookies με μοναδικά αναγνωριστικά. Το Advertising ID υπάρχει ήδη στα Windows 8.1 αλλά και στο Windows Apps Store. Σύμφωνα με τη Microsoft, «Το αναγνωριστικό είναι ανά χρήστη και ανά συσκευή. Όλες τις εφαρμογές για ένα χρήστη σε μια συσκευή έχουν το ίδιο αναγνωριστικό διαφήμισης.»
Με άλλα λόγια, με αυτό οι διαφημιστές μπορούν να μας εντοπίσουν όχι μόνο όταν είστε σε περιήγηση στο Web, αλλά και όταν χρησιμοποιείτε οποιαδήποτε εφαρμογή των Windows που έχει ενεργοποιημένη τη λειτουργία αυτή.
Νομίζατε ότι είναι μόνο η NSA; Καλώς ήλθατε στο Web, του 2013. Προστασία προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής……
Πηγή: iguru.gr
Με αυτά οι εταιρείες μέσω των ιστοσελίδων τους μπορούν να παρακολουθούν την κάθε μας κίνηση σε όλο το Web. Και τι έγινε; Τα cookies δεν πρόκειται να υπάρχουν για πολύ καιρό έτσι κι αλλιώς.
Η Google, το Facebook και η Microsoft είναι σε διαδικασία ανάπτυξης νέων συστημάτων που θα μπορούν να παρακολουθούν τις online κινήσεις μας, θέλουμε δεν θέλουμε. Η Google φαίνεται να έχει αναπτύξει το Adid, το οποίο είναι ένα ανώνυμο αναγνωριστικό που θα χρησιμοποιηθεί για διαφημίσεις. Η Google βέβαια αρνείται να εξηγήσει παραπάνω για το τι ακριβώς είναι αυτό το Adid. Φαίνεται όμως ότι κάθε χρήστης των υπηρεσιών της Google, όπως το Gmail, το Google Chat, του προγράμματος περιήγησης Chrome και του λειτουργικού συστήματος Android θα έχει ένα μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό. Αυτό θα επιτρέψει στην Google να συγκεντρώνει δεδομένα για τους διαφημιστές, όπως αναφέρει το ZDNet.
Επισήμως, η Google έχει αναφέρει ότι: «Πιστεύουμε ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις μπορούν να βελτιώσουν την ασφάλεια των χρηστών, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι το διαδίκτυο θα παραμένει οικονομικά βιώσιμο. Αναπτύσσουμε τον τομέα αυτό, αλλά είμαστε σε πολύ πρώιμα στάδια.»
Το Facebook χρησιμοποιεί το δικό του σύστημα cookies. Αντί να βασίζεται σε cookies τρίτων από τα δίκτυα διαφημίσεων το Facebook γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τι επισκέπτεστε. Αν προσέξατε όλα πια τα sites έχουν ενσωματωμένα στον κώδικα τους κουμπάκια «like» ή «share» του Facebook. Η εταιρεία μέσω αυτών συλλέγει πληροφορίες. Στη συνέχεια συσχετίζει τις πληροφορίες που έχει, με τα δεδομένα από παρόχους δεδομένων όπως την Acxiom, την Datalogix και την Epsilon. Έτσι μπορεί να έχει μια πολύ ολοκληρωμένη εικόνα των online ενδιαφερόντων μας.
Βέβαια το Facebook θέλει ακόμα περισσότερα. Όπως αναφέραμε χθες, η εταιρεία αναπτύσσει ένα νέο λογισμικό που θα μπορεί να παρακολουθεί το ποντίκι μας.
Η Microsoft από την άλλη μεριά θέλει να αντικαταστήσει τα cookies με μοναδικά αναγνωριστικά. Το Advertising ID υπάρχει ήδη στα Windows 8.1 αλλά και στο Windows Apps Store. Σύμφωνα με τη Microsoft, «Το αναγνωριστικό είναι ανά χρήστη και ανά συσκευή. Όλες τις εφαρμογές για ένα χρήστη σε μια συσκευή έχουν το ίδιο αναγνωριστικό διαφήμισης.»
Με άλλα λόγια, με αυτό οι διαφημιστές μπορούν να μας εντοπίσουν όχι μόνο όταν είστε σε περιήγηση στο Web, αλλά και όταν χρησιμοποιείτε οποιαδήποτε εφαρμογή των Windows που έχει ενεργοποιημένη τη λειτουργία αυτή.
Νομίζατε ότι είναι μόνο η NSA; Καλώς ήλθατε στο Web, του 2013. Προστασία προσωπικών δεδομένων και ιδιωτικής ζωής……
Πηγή: iguru.gr
loading...