Δηλαδή οι επόμενες γενιές όταν το ακούν να μην ξέρουν περί τίνος
πρόκειται; Κάτι τέτοιο είναι σχετικά απίθανο, λέει ο Todd Wasserman σε
σχετικό άρθρο του στο mashable.com.
Η αλλαγή εξάλλου από τα desktop στο περιβάλλον των έξυπνων κινητών
τηλεφώνων φαίνεται ότι έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι
συμπεριφέρονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ή τουλάχιστον στο πώς
ορίζουν τη συμπεριφορά τους. Πριν από μερικά χρόνια, οι νέοι θεωρούνταν
«επιδειξίες» που δεν είχαν καμία αναστολή και καθόλου επιφυλάξεις για το
γεγονός ότι μοιράζονταν τα προσωπικά τους δεδομένα με τον κόσμο «εκεί
έξω».
Η κινητή τηλεφωνία ωστόσο το άλλαξε αυτό. Πλέον, οι νέοι χρήστες είναι
πολύ προστατευτικοί σε ό,τι αφορά την ιδιωτικότητά τους. Σχεδόν
ταυτόχρονα, το Facebook μετατράπηκε σε κάτι σαν τη νεανική έκδοση του
LinkedIn, όμως είναι ένας χώρος που δεν απαιτεί πολλή προσοχή. Σύμφωνα
με πρόσφατες μελέτες, οι 20αρηδες χρησιμοποιούν το Facebook περισσότερο
από τους έφηβους και οι ακόμη πιο νέοι, ακόμη λιγότερο.
Όπως έχει πει και ο Mark Zuckerberg, το Snapchat κατάφερε να
ανταποκριθεί στην ανάγκη της αγοράς για πιο προσωπικές αλληλεπιδράσεις
στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Το Messenger είναι μια εφαρμογή για κινητά
τηλέφωνα που βγήκε τον Αύγουστο του 2011. Δεν θεωρήθηκε όμως από την
αρχή ένα υποκατάστατο των γραπτών μηνυμάτων. Άλλωστε, αν κάποιος δεν
ήταν φίλος σου στο Facebook, δε μπορούσες να του στείλεις μήνυμα… Το
Facebook όμως μπόρεσε και προσαρμόστηκε και σε αυτό. Άλλωστε τι είναι το
Facebook, αν όχι ένας τρόπος για να συνδέεσαι με άλλους; Στο μέλλον θα
αναμένουμε όλο και περισσότερες εφαρμογές, όπως η Paper, που παρουσίασε
πρόσφατα η εταιρεία.
Κοιτώντας προς το μέλλον, οι περισσότεροι οραματίζονται έναν διαδικτυακό
κόσμο, που θα κουβαλά κανείς μαζί του το κινητό του τηλέφωνο ή το
tablet, και όχι τα desktop. Το eMarketer προβλέπει ότι μέχρι το 2017,
περίπου 2,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι θα χρησιμοποιούν έξυπνα κινητά
τηλέφωνα. Σήμερα, ο αριθμός αυτός είναι 1,75 δισεκατομμύρια.
Το Facebook θα αρχίσει να συμπεριφέρεται ως μια εταιρεία μέσων
ενημέρωσης, βγάζοντας εφαρμογές που θα ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες
της αγοράς. Οι ανάγκες αυτές μπορεί να περάσουν, μάλιστα, από την
κινητή τηλεφωνία στους «φορετούς» (και όχι απλά φορητούς) υπολογιστές.
Το Facebook υπάρχει ήδη στο Google Glass. Κι αν τα έξυπνα ρολόγια
(smartwatches) «πιάσουν», το Facebook θα θέλει να είναι πρωτοπόρος και
εκεί.
Τα 10 πρώτα χρόνια λειτουργίας του το Facebook ήταν κυρίως ένας τρόπος
για να συνδέεται κανείς με τους φίλους του. Την επόμενη δεκαετία, καθώς
ανταγωνίζεται με άλλα μέσα όπως το Twitter, Google+ κ.ά, το Facebook θα
πρέπει να προσφέρει κάτι παραπάνω. Μία πιθανότητα είναι η δημιουργία
περιεχομένου, όπως τηλεοπτικά προγράμματα, όσο κι αν η εταιρεία προς το
παρόν το αρνείται, κάτι που αναπόφευκτα θα το οδηγήσει να χάσει την
«ταυτότητά» του ως μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.