ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ ΑΠΟ 10 € ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΣΤΟ frapedoypoli@windowslive.com

0

Ο πατέρας της 11χρονης που γεννήθηκε με μισό χέρι και λόγω αλλαγής των κανόνων προσδιορισμού των ποσοστών αναπηρίας καλείται να επιστρέψει επιδόματα που είχε λάβει, περιγράφει τον παραλογισμό του Δημοσίου

«Μακάρι το παιδί μου αύριο το πρωί να ξυπνούσε , να είχε βγάλει χέρι και να τους έδινε όλα τα χρήματα πίσω και με τόκους. Κι εγώ και η μητέρα της αντιμετωπίζουμε δύσκολες καταστάσεις με τη μικρή και είναι άδικο όλο αυτό που γίνεται εις βάρος μας». Ο κ.Κωνσταντίνος Ταϊγανίδης, πατέρας της 11χρονης Μαρίνας μιλά για την απίστευτη «απαίτηση» του κράτους να επιστρέψει η οικογένεια ποσό 4.500 ευρώ, έναντι επιδόματος που είχε χορηγηθεί στο παιδί, το οποίο γεννήθηκε με το ένα του χέρι μισό. Οι κανόνες προσδιορισμού του ποσοστού αναπηρίας άλλαξαν και το παιδί πλέον θεωρείται ότι έχει αναπηρία σε ποσοστό 50%. Τώρα σα να … έφταιγε το παιδί για τους παλιούς κανόνες η οικογένεια καλείται να επιστρέψει το επίδομα που έλαβε τα προηγούμενα χρόνια.
”Εμένα μπαμπά , θα βρεθεί κάποιος να με παντρευτεί… Τα παιδιά, μπαμπά γιατί με κοροϊδεύουν ” είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που μου κάνει κατά καιρούς το κοριτσάκι μου και φανταστείτε ότι είναι μόλις 11χρονών. Tα άλλα παιδιά της ηλικίας της είναι ανέμελα. Είναι δύσκολο να της αποβάλεις από το μυαλό κάποια πράγματα και θέλει μεγάλη υπομονή», λέει ο κ.Ταϊγανίδης και εξηγεί τι ακριβώς έχει συμβεί με το επίδομα: «Το 2007 και 2008 έπαιρνα από την Πρόνοια 300 ευρώ κάθε μήνα με αναπηρία 67%. Μετά το 2009 περάσαμε από επιτροπή του ΙΚΑ και συνέχιζα να παίρνω αυτό το επίδομα μέχρι και το 2011. Τον Φεβρουάριο του 2011 ξαναπερνάω από επιτροπή το παιδί και μου δίνουν 70% αναπηρία . Και συνέχισα να παίρνω το επίδομα των 300 ευρώ από το 2011 έως και το 2013.
Το Φεβρουάριο του 2013 ήταν να περάσω τη Μαρίνα μου, πάλι από επιτροπή αλλά επειδή γινόταν η αλλαγή από ΙΚΑ σε ΚΕΠΑ , δεν μας πέρασαν από επιτροπή. Μας πέρασαν τον Ιανουάριο του 2014 και εδώ θέλω να σημειώσω πως όλο αυτό το χρονικό διάστημα , το επίδομα της αναπηρίας του παιδιού είχε κοπεί και δεν έπαιρνε τίποτα».
Άλλαξαν οι νόμοι – Σας κόβουμε
«Τον Ιανουάριο του 2014 περνάμε πρωτοβάθμια επιτροπή του ΙΚΑ και την αναπηρία του παιδιού από το 70% το ρίχνουν στο 50% με την αιτιολογία ότι έχει αλλάξει ο νόμος», συνεχίζει ο κ.Ταϊγανίδης. «Στη συνέχεια κάνω αίτηση να πάω στη δευτεροβάθμια επιτροπή του ΙΚΑ και τον Μάρτιο του 2014 περνάω τη δευτεροβάθμια επιτροπή του ΙΚΑ και με φωνάζει ο γιατρός μέσα και μου λέει: ” κ. Κωνσταντίνε , έχετε όλα τα δίκια του κόσμου με το μέρος σας αλλά δεν μπορώ να σας βοηθήσω γιατί με εντολή της κυβέρνησης και του ΔΝΤ άλλαξαν οι νόμοι και σας κόβουμε”.
Για να σας δώσω να καταλάβετε , ότι επειδή το χεράκι του παιδιού μου είναι μέχρι τον αγκώνα , έχει ένα δάχτυλο οστό μέχρι τον αγκώνα . Και μου λέει ο γιατρός πως αν δεν είχε αυτό το κοκαλάκι θα το δίναμε το επίδομα στο παιδί σας . Και γυρίζω και του λέω :” γιατρέ είστε σοβαρός. Αυτό το κοκαλάκι είναι που κάνει τη διαφορά και εσείς τώρα πιστεύετε ότι είναι λειτουργικό το χέρι, ότι μπορεί να πιάνει και να σφίγγει πράγματα. Με κοροϊδεύετε”
Και στη συνέχεια ο γιατρός μου λέει : ” Μην ξαναπεράσετε από επιτροπή , δεν μπορώ να σας βοηθήσω , μέχρι να βρείτε το δίκιο σας από το Θεό “.
Έτσι λοιπόν σταματάω το Μάρτιο του 2014 να στέλνω το παιδί στις επιτροπές. Κυνηγούσα μόνο τους παιδοψυχιάτρους και πήγαινα το παιδί να αθλείται για να περνάει λίγο πιο όμορφα και να ξεχνιέται.
Τον Μάιο του 2014, βλέπω 3.500 ευρώ στο λογαριασμό του παιδιού. Παίρνω τηλέφωνο στο ΙΚΑ της Τούμπας και τους ρωτώ : ”Από που προέκυψαν αυτά τα χρήματα” και μου λένε:”Τα χρήματα αυτά είναι δικά σας , είναι αναδρομικά και έπρεπε να τα είχε πάρει το παιδί σας το 2013 -2014 που είχε περάσει από επιτροπή τότε. Δεν έπρεπε να της τα κόψουμε , τότε” .
Και τον Σεπτέμβριο του 2017 κόντεψα να πάθω εγκεφαλικό μέσα στο ΙΚΑ της Τούμπας. Μου ήρθε ένα χαρτί που έγραφε ότι τους χρωστάω 4.600 ευρώ . Μου είπαν ότι τα αναδρομικά που είχα λάβει , δεν έπρεπε να τα πάρω γιατί η αναπηρία του παιδιού ήταν 50%. Και τους είπα ότι εσείς μου τα δώσατε να τα πάρω για την αναπηρία του παιδιού μου. Και μου είπαν ότι πρέπει να τους τα επιστρέψω. Μέσα σε ένα διάστημα δυο μηνών το ΙΚΑ έκανε κατάσχεση τη σύνταξη της πεθεράς μου, μπλόκαραν τους λογαριασμούς μισθοδοσίας της γυναίκας μου και μας γονάτισαν ».
Η περιγραφή του κ.Ταϊγανίδη είναι χειμαρρώδης: «Στη συνέχεια πήγα και δανείστηκα από το ΟΑΣΘ διότι εκεί δουλεύω για να πάω να τους δώσω κάποιο μέρος των χρημάτων για να ξεμπλοκάρω τους λογαριασμούς μας και να προχωρήσουμε σαν οικογένεια. Μήνα παρά μήνα τους δίνω 100 ευρώ για να μην μας ξαναμπλοκάρουν τους λογαριασμούς μέχρι να ξεπληρώσω το ποσό αυτό αλλά είναι αδύνατον να καταφέρω να το ξεπληρώσω γιατί φανταστείτε ότι έχουν τόκο ενάμισι τοις εκατό επί του συνολικού οφειλόμενου ποσού . Επομένως ο γολγοθάς μου δεν θα τελειώσει ποτέ και νιώθω πολύ αδικημένος διότι αυτά τα χρήματα δεν τους τα έκλεψε η οικογένειά μου και δεν τους τα χρωστώ».
Στο protothema.gr μιλά και ο δικηγόρος της οικογένειας , Δημήτρης Τσιντικίδης: ” Για εμάς είναι πραγματικά πρόκληση που εν μέσω κρίσης , το κράτος έρχεται να ζητήσει από μια πολυμελή οικογένεια αυτό το ποσό. Το κράτος ζητά ένα δυσβάσταχτο οικονομικά ποσό από δυο γονείς που έχουν να μεγαλώσουν τέσσερα παιδιά και το παράλογο είναι ότι δεν έφεραν οι ίδιοι καμία ευθύνη”.
ΜΑΡΙΝΑ ΤΑΙΓΑΝΙΔΗ
 
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.

 
Top