ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ ΑΠΟ 10 € ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΣΤΟ frapedoypoli@windowslive.com

0

post-feature-image

Τη στιγμή που από 1/1/2017, βενζίνη πετρέλαιο και υγραέριο ακριβαίνουν αρκετοί εξετάζουν άλλες λύσεις όπως το ρεύμα ή το φυσικό αέριο. Ειδικά μάλιστα μετά τις πρόσφατες μειώσεις κατά 5% που εξήγγειλε η ΔΕΠΑ.


ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ (μηχανολόγου, μηχανικού)

Είναι αλήθεια πως τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα όπως το BMW i3 έχουν κατανάλωση 1 ευρώ/100km ενώ τα αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο όπως η Mercedes E 200 Natural Gas σημειώνει κατανάλωση περί των 4.3 ευρώ/100km.

Το φυσικό αέριο ή CNG (Compressed Natural Gas) είναι κατά βάση μεθάνιο (σ.σ: σε μικρότερες αναλογίες έχει αιθάνιο, βαρύτερους υδρογονάνθρακες ή άζωτο) που συμπιέζεται πολύ εύκολα λόγω μικρής πυκνότητας (σ.σ: όλοι οι δεσμοί του άνθρακα καλύπτονται με υδρογόνο που είναι πολύ ελαφρύ CH4). Η πίεση στη δεξαμενή καυσίμου του αυτοκινήτου φτάνει τα 200 bar. Η χωρητικότητά της επηρεάζεται από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος γι’ αυτό και η μέτρηση στην αντλία πλήρωσης γίνεται σε κιλά. Εξερχόμενο από τη δεξαμενή το αέριο εκτονώνεται, η πίεση πέφτει και αντίστοιχη είναι η πτώση της θερμοκρασίας. Η κατανάλωση που καταγράψαμε εντός πόλης κινούμενοι με ένα αυτοκίνητο 1800kg μήκους 4.9m χωρίς συντηρητική οδήγηση, χρησιμοποιώντας φυσικό αέριο, ήταν στα 5.1kg/100km. Με την τιμή 1 kg φυσικού αερίου στα 0.85 ευρώ, το κόστος καυσίμου είναι 4.3 ευρώ/100km. Το φυσικό αέριο είναι πιο οικονομικό γιατί η ανάμιξη του με τον αέρα είναι πιο ομοιογενής άρα η καύση πιο αποδοτική.

Θερμογόνος δύναμη

Το φυσικό αέριο έχει μεγαλύτερη θερμογόνο δύναμη 1 kg CNG (0.89 ευρώ) αντιστοιχεί σε 1,3 lt diesel (1.56 ευρώ), ή σε 1,5 lt βενζίνης (2.25 ευρώ) ή σε 2.1lt υγραερίου (1.65 ευρώ). Αν θέλετε να δούμε το αντίστοιχο παράδειγμα στη θέρμανση των σπιτιών με σημερινές τιμές για το φυσικό αέριο έχουμε 6.6 λεπτά κόστος/kwh ενώ με πετρέλαιο έχουμε 8.5 λεπτά κόστος/kwh. Μεσοσταθμικά στα 10 λεπτά είναι το κόστος της kwh σε ρεύμα και 12 λεπτά το κόστος σε υγραέριο.CNG

Δεν υπάρχει καμία διαφορά στην ποιότητα λειτουργίας ή την απόδοσή του κινητήρα όταν λειτουργεί με φυσικό αέριο ή βενζίνη. Πρακτικά ο οδηγός δεν μπορεί ν’ αντιληφθεί τι καύσιμο χρησιμοποιεί αν δεν δει τις σχετικές ενδείξεις στο ταμπλό. Υπάρχουν αρκετά μοντέλα με φυσικό αέριο στην Ελληνική αγορά. Από το Leon TGI και τα αντίστοιχα Golf, A3 μέχρι τη Mercedes Ε Class, το Volkswagen Up και άλλα. Όλα λειτουργούν πάνω στην ίδια βάση δηλαδή ο κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιήσει βενζίνη ή φυσικό αέριο. Όλα έχουν δυο ρεζερβουάρ ένα για τη βενζίνη και ένα για το φυσικό αέριο. Η αυτονομία με το φυσικό αέριο είναι κοντά στα 300km. Επίσης υπάρχει μια αύξηση του βάρους του αυτοκινήτου περί των 150kg αλλά και μια μείωση στη μέγιστη τιμή ιπποδύναμης λόγω της παραμετροποίησης του κινητήρα ώστε να λειτουργεί ομαλά και με τα δυο καύσιμα.

Όσο έχει το ρεζερβουάρ φυσικό αέριο το αυτοκίνητο κινείται με αυτό, όταν τελειώσει γίνεται αυτόματα και χωρίς να είναι αντιληπτή στον οδηγό η αλλαγή σε βενζίνη. Η ποιότητα κύλισης, η απόδοση και η λειτουργία είναι πανομοιότυπη με τα δυο καύσιμα και εδώ είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του φυσικού αερίου, καθότι έχεις μεγαλύτερη οικονομία από το πετρέλαιο χωρίς τα μειονεκτήματά του (περιορισμένο φάσμα στροφών, τραχιά λειτουργία στο ρελαντί, μύκητες λόγω βιοντήζελ κ.α.). Επιπλέον η αντικροτική ικανότητα του φυσικού αερίου είναι υψηλότερη της βενζίνης (110 οκτάνια) εξ’ ου και η μέγιστη ισχύ διατηρείται σε ευρύτερο φάσμα στροφών παρότι η μέγιστη τιμή της είναι ελαφρά χαμηλότερη. Επιπλέον οι ρύποι είναι χαμηλότεροι από αυτούς που εξέρχονται όταν καίει βενζίνη ο ίδιος κινητήρας. Για παράδειγμα στη Mercedes Ε NGT κατεβαίνουν από τα 154gr C02 στα 116 gr C02.

Η κατάσταση σήμερα

Αυτή τη στιγμή δημιουργούνται στο λεκανοπέδιο της Αττικής νέα πρατήρια που πωλούν φυσικό αέριο καθώς υπάρχει μια δυναμική να αυξηθεί ο αριθμός καθώς οι εταιρείες επενδύουν σ’ αυτό τον τομέα. Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ με βάση τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το υγραέριο (LPG). Ως προς την απόδοση του καυσίμου ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης ενεργειακά ισοδυναμεί με περίπου 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης και 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου (LPG).

Πηγή: newsauto.gr
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.

 
Top