Με κάθε νέα αγορά νιώθουμε λίγο πιο χαρούμενοι, αλλά λίγες μέρες
αργότερα αυτή η ευχαρίστηση εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει τίποτα πίσω.
Φαίνεται ότι το κύριο εμπόδιο για την ευτυχία είναι η προσαρμογή. Από τη
στιγμή που κάτι που έχουμε αγοράσει το συνηθίζουμε, φεύγει κάθε
ενθουσιασμός και πρέπει πάλι να ψάξουμε στην αγορά για κάτι καινούριο
που να μας ικανοποιήσει και πάλι για λίγο. Αυτή η διαδικασία
επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά.
Ωστόσο, έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Cornell έχει
βρει έναν τρόπο για να σπάσει αυτό τον φαύλο κύκλο. Ο καθηγητής
ψυχολογίας Τhomas Gilovich έχει αποδείξει ότι βιώνουμε την ίδια αύξηση
ευτυχίας που βιώνουμε όταν αγοράζουμε κάτι που θέλουμε με την
ευχαρίστηση όταν πάμε ταξίδι. Αλλά η διαφορά είναι ότι ενώ η χαρά που
προέρχεται από την αγορά πέφτει με την πάροδο του χρόνου, οι αναμνήσεις
από ένα ταξίδι συνεχίζουν να μας προμηθεύσουν με τις ορμόνες της
ευτυχίας για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Γνωρίζοντας διάφορα είδη ασυνήθιστων γεγονότων, πηγαίνοντας ταξίδια,
μαθαίνοντας να κάνουμε κάτι καινούριο, ακόμη και extreme sports, όλα
αυτά είναι μια ιδανική πηγή ευτυχίας για τον καθένα από εμάς. Μια νέα
συσκευή ή ακόμη και ένα νέο αυτοκίνητο θα γίνει τελικά απλώς άλλο ένα
συνηθισμένο δικό μας αντικείμενο ή θα γίνει με κάποιο τρόπο παλιό και
ξεπερασμένο. Κάθε νέα μνήμη όμως, γίνεται μια πραγματική πηγή χαράς που
μένει μαζί μας για ολόκληρη τη ζωή μας.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.