Tweets,
hashtags, posts, comments, likes, shares… Έννοιες του κόσμου των social
media που έχουν εισβάλλει στην καθημερινότητά μας και δεν μένουν
αναξιοποίητες από τα κομματικά επιτελεία εν μέσω προεκλογικής περιόδου.
Πώς όμως διαχειρίζονται τα κόμματα τη δυνατότητα προβολής των θέσεών τους που τους προσφέρουν το Facebook, το Twitter, το YouTube κ.ά. και, κυρίως, πώς αντιμετωπίζουν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης την παρουσία τους και τα όσα προβάλλουν μέσω αυτών των σελίδων;
Ρίχνοντας κανείς, τις τελευταίες ημέρες, μια ματιά στα ψηφιακά προφίλ των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα που φαίνεται να περνούν το κατώφλι στην επόμενη Βουλή -τουλάχιστον βάσει των τελευταίων δημοσκοπήσεων- διαπιστώνει μια έντονη κινητικότητα σε αναρτήσεις, αλλά παράλληλα και μια «ξύλινη» παρουσία και μια έλλειψη διαδραστικότητας με τους χρήστες. Οι τελευταίοι, αντιθέτως, δεν χάνουν την ευκαιρία να παρέμβουν σε πολλές από τις αναρτήσεις που γίνονται για να ασκήσουν κριτική, να υπενθυμίσουν... ξεχασμένες υποσχέσεις που ποτέ δεν τηρήθηκαν, να εκφράσουν τη στήριξή τους ή να ξεσπάσουν την οργή τους και την αγανάκτησή τους, αρκετές φορές με ιδιαίτερα υβριστικό τρόπο.
Είναι επίσης αρκετοί οι χρήστες που σπεύδουν να κάνουν like ή share σε αυτές τις αναρτήσεις, αν λάβουμε μάλιστα υπόψη μας ότι το κόμμα έχει περίπου 109.000 likes στη σελίδα του στο Facebook και σχεδόν 65.000 followers στο Twitter. Στα σχόλια των χρηστών βρίσκει κανείς όλες τις απόψεις: από «προχώρα Αλέξη» μέχρι σκληρότατη κριτική για την επτάμηνη διακυβέρνηση.
Δεν λείπουν και τα ειρωνικά σχόλια: «Κάντε και κάνα διάλειμμα ρε παιδιά από τις μάχες μην μας πάθετε και υπερκόπωση», σχολιάζει χαρακτηριστικά ένας χρήστης, απαντώντας στην πρόσφατη δήλωση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ πως «οι πιο κρίσιμες μάχες είναι μπροστά μας». «Θα σου δώσω δεύτερη εντολή αλλά θέλω να δω πολλές χειροπέδες», γράφει ένας άλλος.
Συχνότατες είναι οι αναρτήσεις και στην προσωπική σελίδα του Αλέξη Τσίπρα στοTwitter, η οποία παρακολουθεί βήμα προς βήμα την προεκλογική του καμπάνια. Σημειώνεται πως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει περισσότερους από 298.000 «ακόλουθους».
Και σε αυτή την περίπτωση, στα σχόλια μπορεί να βρει κανείς απ’ όλα, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές στο ιδιαίτερο στιλ του Βαγγέλη Μεϊμαράκη.
Όπως και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης του ΣΥΡΙΖΑ, όμως, διαπιστώνει κανείς μια έλλειψη φαντασίας και ποικιλίας στο μήνυμα που προβάλλεται, με απλή αναπαραγωγή δηλώσεων ή εκδηλώσεων. Μία ακόμη διαπίστωση, που έχει εκφραστεί και από ειδικούς στον τομέα, είναι πως απουσιάζει ο διαδραστικός αυτός διάλογος μεταξύ χρηστών και διαχειριστών, που θα μπορούσε να προσφέρει μια πολύ πιο ουσιαστική συζήτηση, δυνατότητα που δίνουν τα σύγχρονα αυτά μέσα επικοινωνίας.
Ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, πάλι, μέσω της ιστοσελίδας του (meimarakis.gr), παραπέμπει στο προφίλ του στο Facebook και όχι σε κάποιο λογαριασμό στο Twitter. Στη σελίδα του στο Facebook με τα 8.500 περίπου likes δεν διαπιστώνεται η ίδια κινητικότητα από άποψη αναρτήσεων που παρατηρείται στα επίσημα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της ΝΔ, που παίζουν προφανώς «πρωταγωνιστικό ρόλο» στην προώθηση της προεκλογικής εκστρατείας του κόμματος.
Η κινητικότητα των χρηστών στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης της Λαϊκής Ενότητας είναι σίγουρα πιο περιορισμένη σε σχέση με εκείνες των δύο προηγούμενων κομμάτων. Στα σχόλια βρίσκει κανείς από «προχώρα πρόεδρε» και άλλα μηνύματα στήριξης, μέχρι κριτική για τη θέση του κόμματος στην ευρωζώνη, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές στη Ζωή Κωνσταντοπούλου. «Βάλτε τη Ζωή μπροστά να πάρει η ΛΑ.Ε. 30%. Μόνο έτσι σώζεται η χώρα και όχι με 6%. Εκτός κι αν κοροϊδεύουμε, όπως το ΚΚΕ», αναφέρει χαρακτηριστικά ένας σχολιαστής.
Στην επίσημη ιστοσελίδα της η Χρυσή Αυγή δεν παραπέμπει σε κάποιο προφίλ του κόμματος στο Facebook. Υπενθυμίζεται πως το 2012, η Χρυσή Αυγή είχε καταγγείλει την «πρωτοφανή και αναίτια κίνηση λογοκρισίας» από τη διαχείριση του Facebook, η οποία «έριξε» τα προφίλ όλων των βουλευτών της.
Σε μία περίπτωση, ένας σχολιαστής γράφει αναφορικά με το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κόμματος: «Πολύ αξιόλογο. Μηδενική συμμετοχή όμως των ανθρώπων της παραγωγής πρωτογενή και δευτερογενή τομέας. Σωστά;». Μία περίπου ώρα αργότερα έρχεται η απάντηση στο σχόλιο από το Ποτάμι: «Αγαπητέ κ. [...] Μέσα στη λίστα με τους 394 υποψηφίους του Ποταμιού, θα βρείτε πολλούς εκπροσώπους από τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα http://topotami.gr/i-ipopsifii-tou-potamiou/, πολλούς περισσότερους από όσους μπορείτε να βρείτε σε άλλα κόμματα. Σύντομα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας εκτός από τα ονόματα και τα βιογραφικά τους. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον».
Και όπως και στις άλλες περιπτώσεις, δεν λείπουν τα μηνύματα στήριξης και θετικής αποτίμησης των θέσεων του κόμματος, και βεβαίως και τα αρνητικά, με χαρακτηριστικά τα επιθετικά απέναντι στον επικεφαλής του Σταύρο Θεοδωράκη.
Το Ποτάμι μετρά συνολικά 19.000 followers στο Twitter.
Το ΚΚΕ επενδύει στην ενημέρωση μέσω της ιστοσελίδας του (kke.gr), όχι μόνο στην ελληνική γλώσσα αλλά σε 11 ακόμη, μεταξύ των οποίων η αλβανική, η τουρκική, η ισπανική, η πορτογαλική, η ρωσική.
Αρκετοί δηλώνουν απογοητευμένοι που στήριξαν τους ΑΝ.ΕΛ. στις προηγούμενες εκλογές και για τη ψήφιση του νέου μνημονίου, ενώ υπάρχουν και αναφορές σε «δεκανίκι» του ΣΥΡΙΖΑ.
Σημειώνεται πως οι Ανεξάρτητοι Έλληνες έχουν κάτι παραπάνω από 7.500 ακόλουθους στο Twitter και 8.300 περίπου likes στο Facebook.
Τα προφίλ του ΠΑΣΟΚ στο Facebook (34.500 περίπου likes) και στο Twitter (21.900 followers) μοιάζουν περισσότερο προσεγμένα, με πολλές αναρτήσεις φωτογραφιών από την προεκλογική εκστρατεία της κ. Γεννηματά και άλλου είδους σχολιασμούς, πέρα από την απλή αναπαραγωγή δελτίων Τύπου και δηλώσεων.
Ήδη η σελίδα της Ένωσης Κεντρώων στο Facebook έχε συγκεντρώσει 19.000 περίπου likes. Στο Twitter, πάλι, το κόμμα έχει μόλις 730 περίπου followers.
Πηγή: newsbeast.gr
Πώς όμως διαχειρίζονται τα κόμματα τη δυνατότητα προβολής των θέσεών τους που τους προσφέρουν το Facebook, το Twitter, το YouTube κ.ά. και, κυρίως, πώς αντιμετωπίζουν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης την παρουσία τους και τα όσα προβάλλουν μέσω αυτών των σελίδων;
Ρίχνοντας κανείς, τις τελευταίες ημέρες, μια ματιά στα ψηφιακά προφίλ των πολιτικών κομμάτων στην Ελλάδα που φαίνεται να περνούν το κατώφλι στην επόμενη Βουλή -τουλάχιστον βάσει των τελευταίων δημοσκοπήσεων- διαπιστώνει μια έντονη κινητικότητα σε αναρτήσεις, αλλά παράλληλα και μια «ξύλινη» παρουσία και μια έλλειψη διαδραστικότητας με τους χρήστες. Οι τελευταίοι, αντιθέτως, δεν χάνουν την ευκαιρία να παρέμβουν σε πολλές από τις αναρτήσεις που γίνονται για να ασκήσουν κριτική, να υπενθυμίσουν... ξεχασμένες υποσχέσεις που ποτέ δεν τηρήθηκαν, να εκφράσουν τη στήριξή τους ή να ξεσπάσουν την οργή τους και την αγανάκτησή τους, αρκετές φορές με ιδιαίτερα υβριστικό τρόπο.
ΣΥΡΙΖΑ - Αλέξης Τσίπρας
Με δεκάδες αναρτήσεις καθημερινά στα επίσημα προφίλ του σε Facebook και Twitter, ο ΣΥΡΙΖΑ δίνει ένα δυναμικό «παρών» στον χώρο των social media. Δελτία Τύπου, δηλώσεις, φωτογραφίες από τις περιοδείες του Αλέξη Τσίπρα ανά την Ελλάδα, προεκλογικά σποτ και άλλα βίντεο αναρτώνται διαρκώς από το επιτελείο της Κουμουνδούρου.Είναι επίσης αρκετοί οι χρήστες που σπεύδουν να κάνουν like ή share σε αυτές τις αναρτήσεις, αν λάβουμε μάλιστα υπόψη μας ότι το κόμμα έχει περίπου 109.000 likes στη σελίδα του στο Facebook και σχεδόν 65.000 followers στο Twitter. Στα σχόλια των χρηστών βρίσκει κανείς όλες τις απόψεις: από «προχώρα Αλέξη» μέχρι σκληρότατη κριτική για την επτάμηνη διακυβέρνηση.
Δεν λείπουν και τα ειρωνικά σχόλια: «Κάντε και κάνα διάλειμμα ρε παιδιά από τις μάχες μην μας πάθετε και υπερκόπωση», σχολιάζει χαρακτηριστικά ένας χρήστης, απαντώντας στην πρόσφατη δήλωση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ πως «οι πιο κρίσιμες μάχες είναι μπροστά μας». «Θα σου δώσω δεύτερη εντολή αλλά θέλω να δω πολλές χειροπέδες», γράφει ένας άλλος.
Συχνότατες είναι οι αναρτήσεις και στην προσωπική σελίδα του Αλέξη Τσίπρα στοTwitter, η οποία παρακολουθεί βήμα προς βήμα την προεκλογική του καμπάνια. Σημειώνεται πως ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει περισσότερους από 298.000 «ακόλουθους».
ΝΔ - Βαγγέλης Μεϊμαράκης
Η ΝΔ, με κάτι λιγότερο από 69.000 likes στο Facebook και 32.400 followers στοTwitter, φαίνεται να επενδύει εξίσου στον ρόλο των social media για την προεκλογική της καμπάνια. Πρόσφατα μάλιστα εγκαινίασε και το νέο της προφίλ στο Instagram, με σύνθημα «Ελλάδα μπροστά».Και σε αυτή την περίπτωση, στα σχόλια μπορεί να βρει κανείς απ’ όλα, ενώ χαρακτηριστικές είναι οι αναφορές στο ιδιαίτερο στιλ του Βαγγέλη Μεϊμαράκη.
Όπως και στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης του ΣΥΡΙΖΑ, όμως, διαπιστώνει κανείς μια έλλειψη φαντασίας και ποικιλίας στο μήνυμα που προβάλλεται, με απλή αναπαραγωγή δηλώσεων ή εκδηλώσεων. Μία ακόμη διαπίστωση, που έχει εκφραστεί και από ειδικούς στον τομέα, είναι πως απουσιάζει ο διαδραστικός αυτός διάλογος μεταξύ χρηστών και διαχειριστών, που θα μπορούσε να προσφέρει μια πολύ πιο ουσιαστική συζήτηση, δυνατότητα που δίνουν τα σύγχρονα αυτά μέσα επικοινωνίας.
Ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης, πάλι, μέσω της ιστοσελίδας του (meimarakis.gr), παραπέμπει στο προφίλ του στο Facebook και όχι σε κάποιο λογαριασμό στο Twitter. Στη σελίδα του στο Facebook με τα 8.500 περίπου likes δεν διαπιστώνεται η ίδια κινητικότητα από άποψη αναρτήσεων που παρατηρείται στα επίσημα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της ΝΔ, που παίζουν προφανώς «πρωταγωνιστικό ρόλο» στην προώθηση της προεκλογικής εκστρατείας του κόμματος.
Λαϊκή Ενότητα
Νέα στον χώρο των social media, η Λαϊκή Ενότητα μετρά λίγες μόλις μέρες ζωής και κάνει τα δειλά της βήματα προκειμένου να αξιοποιήσει με τη σειρά της τις δυνατότητες που της προσφέρονται μία σχεδόν εβδομάδα πριν την προσφυγή στην κάλπη. Με μόλις 1.200 περίπου ακόλουθους στο Twitter και 3.615 likes στο Facebook, ακολουθεί το «μοντέλο» των υπολοίπων με αναρτήσεις δηλώσεων, εκδηλώσεων και δελτίων Τύπου.Η κινητικότητα των χρηστών στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης της Λαϊκής Ενότητας είναι σίγουρα πιο περιορισμένη σε σχέση με εκείνες των δύο προηγούμενων κομμάτων. Στα σχόλια βρίσκει κανείς από «προχώρα πρόεδρε» και άλλα μηνύματα στήριξης, μέχρι κριτική για τη θέση του κόμματος στην ευρωζώνη, ενώ δεν λείπουν και οι αναφορές στη Ζωή Κωνσταντοπούλου. «Βάλτε τη Ζωή μπροστά να πάρει η ΛΑ.Ε. 30%. Μόνο έτσι σώζεται η χώρα και όχι με 6%. Εκτός κι αν κοροϊδεύουμε, όπως το ΚΚΕ», αναφέρει χαρακτηριστικά ένας σχολιαστής.
Χρυσή Αυγή
Καταιγισμός αναρτήσεων παρατηρείται στο Twitter της Χρυσής Αυγής με τους 6.700 περίπου followers, και πάντα στο γνωστό ύφος του κόμματος. Πάντως, η παρουσία των σχολιαστών είναι από ελάχιστη έως και μηδενική. Με εξαίρεση κάποια λίγα σχόλια που μπορεί κανείς να εντοπίσει στις αναρτήσεις της τελευταίας εβδομάδας, για παράδειγμα, είναι ξεκάθαρα τα μηνύματα στήριξης προς το κόμμα και τις θέσεις του.Στην επίσημη ιστοσελίδα της η Χρυσή Αυγή δεν παραπέμπει σε κάποιο προφίλ του κόμματος στο Facebook. Υπενθυμίζεται πως το 2012, η Χρυσή Αυγή είχε καταγγείλει την «πρωτοφανή και αναίτια κίνηση λογοκρισίας» από τη διαχείριση του Facebook, η οποία «έριξε» τα προφίλ όλων των βουλευτών της.
Ποτάμι
Έκπληξη αποτελεί η σελίδα του Ποταμιού στο Facebook (35.000 περίπου likes), όχι από άποψη περιεχομένου αλλά εξαιτίας του γεγονότος ότι η διαχειριστές της απαντούν σε απορίες και κριτικές που διατυπώνονται από τους χρήστες.Σε μία περίπτωση, ένας σχολιαστής γράφει αναφορικά με το ψηφοδέλτιο Επικρατείας του κόμματος: «Πολύ αξιόλογο. Μηδενική συμμετοχή όμως των ανθρώπων της παραγωγής πρωτογενή και δευτερογενή τομέας. Σωστά;». Μία περίπου ώρα αργότερα έρχεται η απάντηση στο σχόλιο από το Ποτάμι: «Αγαπητέ κ. [...] Μέσα στη λίστα με τους 394 υποψηφίους του Ποταμιού, θα βρείτε πολλούς εκπροσώπους από τον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα http://topotami.gr/i-ipopsifii-tou-potamiou/, πολλούς περισσότερους από όσους μπορείτε να βρείτε σε άλλα κόμματα. Σύντομα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα μας εκτός από τα ονόματα και τα βιογραφικά τους. Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον».
Και όπως και στις άλλες περιπτώσεις, δεν λείπουν τα μηνύματα στήριξης και θετικής αποτίμησης των θέσεων του κόμματος, και βεβαίως και τα αρνητικά, με χαρακτηριστικά τα επιθετικά απέναντι στον επικεφαλής του Σταύρο Θεοδωράκη.
Το Ποτάμι μετρά συνολικά 19.000 followers στο Twitter.
ΚΚΕ
Αν το Ποτάμι μας εξέπληξε ευχάριστα, το ΚΚΕ κατάφερε να ξεχωρίσει, αφού επιμένει στους παραδοσιακούς τρόπους επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους και αρνείται να δημιουργήσει επίσημους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Εξαίρεση αποτελεί το κανάλι στο YouTube, όπου αναρτώνται τα βίντεο του κόμματος.Το ΚΚΕ επενδύει στην ενημέρωση μέσω της ιστοσελίδας του (kke.gr), όχι μόνο στην ελληνική γλώσσα αλλά σε 11 ακόμη, μεταξύ των οποίων η αλβανική, η τουρκική, η ισπανική, η πορτογαλική, η ρωσική.
ΑΝ.ΕΛ.
Με πολλές αναφορές και συγχαρητήρια στα προεκλογικά σποτ των Ανεξάρτητων Ελλήνων, μηνύματα συμπαράστασης, αλλά και ιδιαιτέρως επιθετικές και υβριστικές αναφορές σχολιάζουν οι χρήστες, κυρίως στη σελίδα του κόμματος στο Facebook, τις αναρτήσεις με τις θέσεις και τις δηλώσεις του Πάνου Καμμένου και άλλων στελεχών.Αρκετοί δηλώνουν απογοητευμένοι που στήριξαν τους ΑΝ.ΕΛ. στις προηγούμενες εκλογές και για τη ψήφιση του νέου μνημονίου, ενώ υπάρχουν και αναφορές σε «δεκανίκι» του ΣΥΡΙΖΑ.
Σημειώνεται πως οι Ανεξάρτητοι Έλληνες έχουν κάτι παραπάνω από 7.500 ακόλουθους στο Twitter και 8.300 περίπου likes στο Facebook.
ΠΑΣΟΚ
Στα ψηφιακά του προφίλ επενδύει και το ΠΑΣΟΚ στην κρίσιμη αυτή εκλογική μάχη, με τους χρήστες όμως να μη του χαρίζονται σε αρκετές περιπτώσεις. «Έπρεπε να φτάσεις 4% για να σκεφτείς το ΜΑΖΙ?? Μόνη θα κάτσεις τώρα απ’ έξω και θα κλαις» ή «Γι’ αυτό ακριβώς, σεμνά και ταπεινά παραιτηθείτε, κλειδώστε το μαγαζί και πετάξτε και το κλειδί στο ποτάμι...» είναι κάποια από τα σχόλια που εντοπίζει κανείς.Τα προφίλ του ΠΑΣΟΚ στο Facebook (34.500 περίπου likes) και στο Twitter (21.900 followers) μοιάζουν περισσότερο προσεγμένα, με πολλές αναρτήσεις φωτογραφιών από την προεκλογική εκστρατεία της κ. Γεννηματά και άλλου είδους σχολιασμούς, πέρα από την απλή αναπαραγωγή δελτίων Τύπου και δηλώσεων.
Ένωση Κεντρώων
Η έκπληξη, όπως όλα δείχνουν, της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων, Βασίλης Λεβέντης, χρωστά σίγουρα πολλά στα social media. Έγινε σε σύντομο χρονικό διάστημα trend στο διαδίκτυο χάρη κυρίως στις... προφητείες του, με τους περισσότερους χρήστες –τουλάχιστον στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης του κόμματος- να τοποθετούνται πολύ θετικά απέναντι στο πρόσωπό του.Ήδη η σελίδα της Ένωσης Κεντρώων στο Facebook έχε συγκεντρώσει 19.000 περίπου likes. Στο Twitter, πάλι, το κόμμα έχει μόλις 730 περίπου followers.
Πηγή: newsbeast.gr
loading...