«Μεγάλη η δυναμική για την δημιουργία startup»...
To υψηλό κόστος της πρόσβασης καθώς και η περιορισμένη
διαθεσιμότητα δικτύου λογίζοντας ως εμπόδια στην διείσδυση του
ευρυζωνικού Ίντερνετ στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον Digital Evolution
Index.
Η MasterCard σε συνεργασία με
τη Σχολή Fletcher του Πανεπιστημίου Tufts -την πρώτη σχολή αποκλειστικά
για αποφοίτους Διεθνών Σχέσεων στις ΗΠΑ- δημιούργησαν έναν Δείκτη, τον «Digital Evolution Index»,
με δεδηλωμένο σκοπό «να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις και τις κυβερνήσεις
να κατανοήσουν το εξελισσόμενο παγκόσμιο ψηφιακό τοπίο, να εντοπίσουν
τις επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές και να παρέχουν πληροφορίες σχετικά
με τους υπάρχοντες και μελλοντικούς χρήστες του Διαδικτύου.»
Αναλύοντας στοιχεία από κρατικές πηγές όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και ιδιωτικές όπως ο EMPEA και η Dow Jones VentureSource, η ομάδα έρευνας δημιούργησε ένα αναλυτικό πλαίσιο για τον εντοπισμό κοινών στοιχείων προκειμένου να κατανοήσουν το ηλεκτρονικό περιβάλλον, παρατηρώντας τις τάσεις κάθε χώρας και αξιολογώντας τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες τους.
Ο Digital Evolution Index συγκρίνει την τρέχουσα ικανότητα των χωρών να ανταποκριθούν στην καταναλωτική ζήτηση και τις δυνατότητες των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την κυβερνητική πολιτική και την καινοτομία – οι τέσσερις άξονες που ορίζουν την «ψηφιακή ετοιμότητα». Εκτός από την τρέχουσα κατάσταση, η μελέτη έλαβε υπόψη την πορεία κάθε χώρας στους τέσσερις άξονες από το 2008 έως το 2013.
Σύμφωνα με τον Digital Evolution Index και τις μετρήσεις του 2013, η Ελλάδα βρίσκεται στην 41η θέση, μετά από την Ρωσία και πριν από χώρες όπως η Ινδία ή η Ουγγαρία. Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από «μεγάλη δυναμική να εξελιχθεί σε χώρα με υψηλή ψηφιακή ανάπτυξη (δημιουργία starts up), με σκορ 32, κυρίως χάρη στη ροπή της προς την καινοτομία και καλή βαθμολογία στον δείκτη της ζήτησης, χάρη στην αύξηση της χρήσης του διαδικτύου (με σκορ 30).»
Η Κίνα, η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη κατατάσσονται ως οι κορυφαίες τρεις ταχύτερα κινούμενες ψηφιακές οικονομίες, ως αποτέλεσμα της ταχείας αύξησης χρήσης του Διαδικτύου και των smartphones από τον πληθυσμό τους.
«Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι δραστηριοποιούνται ψηφιακά αλλάζει γρήγορα. Πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση προκειμένου να αντιλαμβανόμαστε τις δυνατότητες που υπάρχουν και να τις κάνουμε να έχουν σημασία για τους ανθρώπους όπου και αν βρίσκονται», δήλωσε η Ann Cairns, Πρόεδρος Διεθνών Αγορών της MasterCard. «Είναι ξεκάθαρο ότι η καινοτομία κινείται με διαφορετικές ταχύτητες στον κόσμο αλλά η κοινή ευκαιρία μπροστά μας είναι το πώς ελέγχουμε τη σχέση του καταναλωτή με το ηλεκτρονικό και το παραδοσιακό περιβάλλον, και πώς χτίζουμε εμπιστοσύνη μεταξύ του χρήστη, της υπηρεσίας και του μηχανισμού πληρωμής».
Ενώ οι αναπτυγμένες αγορές κυριαρχούν στις πρώτες θέσεις, μια διαφορετική εικόνα αναδύεται όταν συγκρίνουμε το ρυθμό ψηφιακής υιοθέτησης. Η έρευνα ανέλυσε την εξέλιξη της κάθε αγοράς από το 2008 έως το 2013, για να καταγράψει τα σημεία ορόσημο της κάθε χώρας, να παρακολουθήσει την πρόοδο και να εντοπίσει τους τομείς που χρειάζονται βελτίωση. Οι χώρες ομαδοποιήθηκαν σε τέσσερις ζώνες χωρών:
Αναλύοντας στοιχεία από κρατικές πηγές όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και ιδιωτικές όπως ο EMPEA και η Dow Jones VentureSource, η ομάδα έρευνας δημιούργησε ένα αναλυτικό πλαίσιο για τον εντοπισμό κοινών στοιχείων προκειμένου να κατανοήσουν το ηλεκτρονικό περιβάλλον, παρατηρώντας τις τάσεις κάθε χώρας και αξιολογώντας τα δυνατά σημεία και τις αδυναμίες τους.
Ο Digital Evolution Index συγκρίνει την τρέχουσα ικανότητα των χωρών να ανταποκριθούν στην καταναλωτική ζήτηση και τις δυνατότητες των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με την κυβερνητική πολιτική και την καινοτομία – οι τέσσερις άξονες που ορίζουν την «ψηφιακή ετοιμότητα». Εκτός από την τρέχουσα κατάσταση, η μελέτη έλαβε υπόψη την πορεία κάθε χώρας στους τέσσερις άξονες από το 2008 έως το 2013.
Σύμφωνα με τον Digital Evolution Index και τις μετρήσεις του 2013, η Ελλάδα βρίσκεται στην 41η θέση, μετά από την Ρωσία και πριν από χώρες όπως η Ινδία ή η Ουγγαρία. Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται από «μεγάλη δυναμική να εξελιχθεί σε χώρα με υψηλή ψηφιακή ανάπτυξη (δημιουργία starts up), με σκορ 32, κυρίως χάρη στη ροπή της προς την καινοτομία και καλή βαθμολογία στον δείκτη της ζήτησης, χάρη στην αύξηση της χρήσης του διαδικτύου (με σκορ 30).»
- Παρεμπιπτόντως,την τριετία 2010-2012, το 52,31% των ελληνικών επιχειρήσεων εμφανίζονται καινοτόμες σε τουλάχιστον έναν από τομέα καινοτομίας. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων είναι καινοτόμες στο μάρκετινγκ (36,79%) και στην οργάνωση της επιχείρησης (30,24%). Καινοτομίες διαδικασίας αναπτύσσει το 25,58% των επιχειρήσεων, ενώ το 19,51% αναπτύσσει καινοτομίες σε προϊόντα, είτε σε αγαθά είτε σε υπηρεσίες. Τα στοιχεία αυτά προέκυψαν από την «Έρευνα για την Καινοτομία – Community Innovation Survey», την επίσημη πανευρωπαϊκή έρευνα για τη συλλογή στοιχείων για τις καινοτομίες και τις καινοτομικές δραστηριότητες των επιχειρήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία πραγματοποιήθηκε από το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) σε συνεργασία με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).
Η Κίνα, η Μαλαισία και η Ταϊλάνδη κατατάσσονται ως οι κορυφαίες τρεις ταχύτερα κινούμενες ψηφιακές οικονομίες, ως αποτέλεσμα της ταχείας αύξησης χρήσης του Διαδικτύου και των smartphones από τον πληθυσμό τους.
«Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι δραστηριοποιούνται ψηφιακά αλλάζει γρήγορα. Πρέπει να είμαστε σε επαγρύπνηση προκειμένου να αντιλαμβανόμαστε τις δυνατότητες που υπάρχουν και να τις κάνουμε να έχουν σημασία για τους ανθρώπους όπου και αν βρίσκονται», δήλωσε η Ann Cairns, Πρόεδρος Διεθνών Αγορών της MasterCard. «Είναι ξεκάθαρο ότι η καινοτομία κινείται με διαφορετικές ταχύτητες στον κόσμο αλλά η κοινή ευκαιρία μπροστά μας είναι το πώς ελέγχουμε τη σχέση του καταναλωτή με το ηλεκτρονικό και το παραδοσιακό περιβάλλον, και πώς χτίζουμε εμπιστοσύνη μεταξύ του χρήστη, της υπηρεσίας και του μηχανισμού πληρωμής».
Στατηγικά σημεία αξιολόγησης των χωρών
Η έρευνα εντόπισε τέσσερις αλληλοεξαρτούμενους παράγοντες – την Προσφορά, τη Ζήτηση, τους Θεσμούς και την Καινοτομία – που ορίζουν την ψηφιακή εξέλιξη της κάθε χώρας και μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως στρατηγικά σημεία αξιολόγησης για μελλοντική ανάπτυξη.Ενώ οι αναπτυγμένες αγορές κυριαρχούν στις πρώτες θέσεις, μια διαφορετική εικόνα αναδύεται όταν συγκρίνουμε το ρυθμό ψηφιακής υιοθέτησης. Η έρευνα ανέλυσε την εξέλιξη της κάθε αγοράς από το 2008 έως το 2013, για να καταγράψει τα σημεία ορόσημο της κάθε χώρας, να παρακολουθήσει την πρόοδο και να εντοπίσει τους τομείς που χρειάζονται βελτίωση. Οι χώρες ομαδοποιήθηκαν σε τέσσερις ζώνες χωρών:
- Οι χώρες που έχουν σήμερα χαμηλά σκορ ετοιμότητας, όμως εξελίσσονται γρήγορα. Η Ινδία, η Κίνα, η Βραζιλία, το Βιετνάμ και οι Φιλιππίνες είναι ορισμένα παραδείγματα. Εάν τα ποσοστά εξέλιξής τους διατηρηθούν, οι χώρες αυτές θα αναδυθούν ως ισχυρές ψηφιακές οικονομίες, αλλά ο Δείκτης δείχνει ότι η επόμενη φάση της ανάπτυξης μπορεί να είναι πιο δύσκολο να επιτευχθεί.
- Ενώ έχουν μια μακρά ιστορία έντονης ανάπτυξης, αυτές οι χώρες (οι περισσότερες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης, η Αυστραλία και η Ιαπωνία) έχουν ωριμάσει. Ωστόσο, η καινοτομία και η ανεύρεση αγορών εκτός τοπικών συνόρων θα είναι κρίσιμοι παράγοντες για να συνεχίσουν να αναπτύσσονται.
- Xώρες όπως η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ και οι ΗΠΑ, που έχουν και συνεχίζουν να διατηρούν υψηλά επίπεδα ψηφιακών συναλλαγών, υποστηριζόμενα από εξελιγμένες υποδομές και εκλεπτυσμένους καταναλωτές. Για να παραμείνουν ως χώρες που ξεχωρίζουν, θα πρέπει να συνεχίσουν την πορεία ταχείας ανάπτυξης της καινοτομίας.
- Χώρες που αντιμετωπίζουν προκλήσεις αλλά με πληθυσμό 2,5 δισεκατομμύρια αποτελούν σημαντικές ευκαιρίες για επενδύσεις. Η Ινδονησία, η Ρωσία, η Νιγηρία, η Αίγυπτος και η Κένυα είναι ορισμένα παραδείγματα.
loading...