ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ ΑΠΟ 10 € ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΣΤΟ frapedoypoli@windowslive.com

0
ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για τα Jumbo: Γιατί οι πολίτες ζητάνε να παρέμβουν οι Αρχές;Μια άκρως σοβαρή καταγγελία για τα καταστήματα Jumbo κάνει η Πρωτοβουλία Πολιτών Θράκη, καταγγελία η οποία συνοδεύεται και από φωτογραφικές αποδείξεις.
Σύμφωνα με την Πρωτοβουλία Πολιτών και τις φωτογραφίες, το κατάστημα των Jumbo στον Ίασμο του νομού Ροδόπης, χρησιμοποιεί σε όλες τις πινακίδες του καταστήματος και την τουρκική γλώσσα. Η απαράδεκτη ενέργεια των Jumbo η οποία δημιουργεί ζήτημα εθνικής ασφάλειας στη Θράκη πρέπει άμεσα να διερευνηθεί από τις Αρχές, ενώ ως tribune καλούμε τους εθνικά ευαίσθητους βουλευτές να φέρουν άμεσα το θέμα στη Βουλή των Ελλήνων. Κανείς επιχειρηματίας δεν μπορεί να παίζει με ευαίσθητα εθνικά θέματα, ουδείς στο όνομα του προσωπικού του κέρδους δεν έχει το δικαίωμα να κάνει… πολιτική.
Ακολουθεί η καταγγελία:


Καταγγέλουμε με αγανάκτηση, την προκλητική ενέργεια της εταιρείας Jumbo, να χρησιμοποιήσει στο νέο κατάστημά της στον Ίασμο του νομού Ροδόπης, σε όλες τις πινακίδες (και στις από μεγαφώνου ανακοινώσεις), παράλληλα με την ελληνική και την τουρκική γλώσσα.

Η αποσταθεροποιητική «πρωτοβουλία» μιας εταιρείας αυτής της κλίμακας (εισηγμένης στο Ελληνικό Χρηματιστήριο), δυναμιτίζει την ειρηνική συνύπαρξη των σύνοικων πληθυσμών, πυροδοτεί τοπικές εντάσεις και θίγει βάναυσα την ευαισθησία του ακριτικού μας λαού, ο οποίος υποφέρει από την αδιάκοπη, ισχυρή και χωρίς προσχήματα προσπάθεια του τουρκικού εθνικισμού να υπονομεύσει την εθνική κυριαρχία.

Είναι αντιληπτό στον κοινό νου ότι, το θέμα δεν συνδέεται με τις γλωσσικές μας προτιμήσεις, αλλά με τις συνέπειες που παράγουν οι πρωτοβουλίες μιας εταιρείας, οι οποίες εκφεύγουν κατά πολύ του στενού επιχειρηματικού πλαισίου και πλήττουν με οδυνηρό τρόπο τη Θράκη. Με ποιο δικαίωμα μια κερδοσκοπική εταιρεία αυτής της κλίμακας, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες, που επηρεάζουν την εξωτερική πολιτική της χώρας;

Η διγλωσσία αναδείχθηκε, εσχάτως, σε κεντρικό στόχο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής με προφανή επιδίωξη -μεταξύ άλλων- την αφομοίωση και στρατηγική εργαλειοποίηση των μη τουρκόφωνων εθνοτικών ομάδων που συναπαρτίζουν τις μουσουλμανικές μειονότητες της περιοχής (Πομάκοι, Ρομά). Σε μια τέτοια συγκυρία η εταιρία Jumbo με απόλυτη άγνοια των τοπικών ακανθωδών δεδομένων και στηριγμένη σε εσφαλμένες εκτιμήσεις, γίνεται μέρος του προβλήματος και ταυτόχρονα αρωγός της Τουρκίας, απλώνοντας το χαλί στον επεκτατισμό της. Οι πανηγυρισμοί -δια του Τύπου- φασιστικών μειονοτικών στοιχείων, αλλά ακόμη και στελεχών του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής για τις δίγλωσσες πινακίδες, επιβεβαιώνουν απολύτως τις θέσεις μας. Οι εγχώριοι πυρήνες του τουρκικού εθνικισμού, εκτιμούν (ορθώς) ότι με την ενέργειά της η Jumbo ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την καθιέρωση της διγλωσσίας στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο προφανώς θα θελήσουν να βαδίσουν και άλλες μεγάλες εταιρείες, μόνο και μόνο για το (αμφιλεγόμενο) κέρδος.

Καμία κατασκευασμένη δικαιολογία δεν είναι ανεκτή. Μόνο εάν η Jumbo διέθετε κατάστημα σε συνοριακό σταθμό της χώρας (όπως π.χ. τα Duty Free), θα είχε ενδεχομένως επιχειρηματικό νόημα μία τέτοια επιλεκτική δίγλωσση πρωτοβουλία. Όμως, την αρχή αυτή δεν την εφάρμοσε ούτε η ίδια η Jumbo στο κατάστημα που λειτούργησε στο μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα (ελληνο-βουλγαρικά σύνορα) μέχρι τις αρχές του 2013 (όπου δεν υπήρχαν βουλγαρικές πινακίδες), ούτε και στη Ρόδο, την οποία επισκέπτονται κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες τούρκοι πολίτες. Γιατί στην Κύπρο δεν έβαλε και τουρκικές πινακίδες (παρά μόνο ρωσικές και αγγλικές), όπου επισήμως η τουρκική γλώσσα είναι αναγνωρισμένη από την Κυπριακή Δημοκρατία; Μήπως οι χριστιανοί της Θράκης θεωρούνται αρκετά μαλθακοί για να δεχθούν χωρίς αντίδραση μια τέτοια πρόκληση;

Και φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν θα έπρεπε να το πράξει σε βάθος 120 χιλιομέτρων από τα ευαίσθητα εθνικά μας σύνορα και όταν μάλιστα στο ενδιάμεσο μεσολαβεί άλλο κατάστημα, αυτό της Αλεξανδρουπόλεως, σε απόσταση μόλις 40 χλμ από τα σύνορα, όπου οι πινακίδες είναι μόνο στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο, όταν η πρωτοβουλία εκδηλώνεται γεωγραφικά στην καρδιά της ελληνικής Θράκης και ειδικότερα στην πρωτεύουσα ενός εξαιρετικά εύθραυστου εθνικά δήμου (Ιάσμου), ο οποίος στις τελευταίες αυτoδιοικητικές εκλογές κατέστη το μήλο της έριδος για τον τουρκικό εθνικισμό. Τελικά, η Τουρκία πέτυχε να «εγκαταστήσει» στον Ίασμο έναν καθοδηγούμενο τουρκόφωνο μειονοτικό δήμαρχο.

Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι υπήρξε κάποιου είδους σιωπηρή συμφωνία/αντάλλαγμα της Jumbo με το δήμο Ιάσμου, από τον οποίο πήρε με πολυετή μίσθωση, το χώρο των εγκαταστάσεών της.

Ποτέ, κανείς έλληνας μουσουλμάνος πολίτης και σε κανένα πολυκατάστημα της Θράκης, δεν είχε πρόβλημα στις συναλλαγές του λόγω της ελληνικής γλώσσας, την οποία άλλωστε διδάσκονται άπαντες σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Πέραν των άλλων, η πρωτοφανής αυτή ενέργεια υποτιμά απροκάλυπτα την πολυδάπανη εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας για ισότιμη παροχή εκπαιδευτικών ευκαιριών σε όλους τους πολίτες της χώρας.

Η λογική της αμοιβαιότητας που επικαλείται η Jumbo, ότι δηλαδή και στην Τουρκία οι εταιρείες έχουν σημάνσεις στα ελληνικά, είναι γελοία και ψευδής. Καμία μεγάλη τουρκική εταιρεία εισηγμένη στο τουρκικό χρηματιστήριο δεν θα διενοείτο να τοποθετήσει σε όλο το εύρος ενός μεγάλου καταστήματος δίγλωσσες πινακίδες, δηλαδή στα τουρκικά και στα ελληνικά. Πολύ δε περισσότερο να έχει από μεγαφώνων ανακοινώσεις και στην ελληνική γλώσσα. Το μόνο που υπάρχει και άπαντες οι τουρίστες γνωρίζουν, είναι πρόχειρες και ενίοτε ακαλαίσθητες και ανορθόγραφες περιστασιακές πινακίδες, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν παραπέμπουν σε καθιέρωση διγλωσσίας, αλλά σε διαφημιστικά τρικ των κεμπάπ ντονέρ.

Εάν η Jumbo, ορέγεται καταναλωτές εκ Τουρκίας, θα έπρεπε να γνωρίζει ότι ουδείς εχέφρων τούρκος πολίτης πρόκειται να διανύσει 120 χλμ και μάλιστα να παρακάμψει κατάστημα που λειτουργεί στα 40 χλμ από τα σύνορα, για να έρθει στο Jumbo του Ιάσμου. Αλλά, ακόμη και αν αυτό συμβεί, θα αφορά σε καταναλωτές τουλάχιστον μέσου μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι μπορούν να αντιληφθούν πινακίδες στα αγγλικά, όπως γίνεται σε όλα τα πολυκαταστήματα της Ευρώπης.
Οι μόνες αναγνωρισμένες δίγλωσσες επιγραφές στην Ελλάδα είναι στα ελληνικά και στα αγγλικά. Το ίδιο γίνεται απ΄ άκρου εις άκρον στον πλανήτη. Η εταιρείαJumbo οφείλει να συμμορφωθεί με αυτή την παγκόσμια αρχή και να αντικαταστήσει ΑΜΕΣΩΣ τις απαράδεκτες πινακίδες. Οι Θρακιώτες επιθυμούν να αντιμετωπίζονται ισότιμα με τους υπόλοιπους κατοίκους της Ελλάδας. Ό,τι πινακίδες βλέπει ο πολίτης στα Jumbo της Αθήνας ή της Πελοποννήσου, τις ίδιες επιθυμεί να αντικρίζει και στα Jumbo της ελληνικής Θράκης. Ο εμπνευστής της διγλωσσίας, η οποία δοκιμάζει την αισθητική και τις ευαισθησίες μας, θα πρέπει να λογοδοτήσει στους μετόχους της εταιρείας, αλλά και στο λαό της Θράκης.

Καλούμε προσωπικά τον πρόεδρο της Jumbo κ. Aπ. Βακάκη, το Διοικητικό Συμβούλιο, καθώς και όλους τους μετόχους, να αποσύρουν τις υπονομευτικές της εθνικής μας κυριαρχίας πινακίδες.

Στην αντίθετη περίπτωση, καλούμε τα Υπουργεία Ανάπτυξης, Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Εξωτερικών να παρέμβουν άμεσα, για να σταματήσει αυτή η άθλια πρόκληση. Τυχόν παράτασή της, θα εξοργίσει ακόμη περισσότερο τους Θρακιώτες και τους ανατολικο-Μακεδόνες, οι οποίοι θα χρησιμοποιήσουν κάθε νόμιμο μέσο, ώστε να διαπιστώσει η εταιρεία ότι τα κέρδη που οραματίστηκε από την αθλιότητα αυτή, θα υστερήσουν κατά πολύ από τη μεγάλη ΗΘΙΚΗ ζημία που θα υποστεί.
Τέλος, ΚΑΛΟΥΜΕ όλες τις καταναλωτικές οργανώσεις στις πόλεις όπου λειτουργούν Jumbo (σε Ελλάδα και Κύπρο), τους πολιτιστικούς και αθλητικούς συλλόγους της Θράκης και της ανατολικής Μακεδονίας, τους θρακικούς συλλόγους και τις ομοσπονδίες της εσωτερικής διασποράς, τα τοπικά και πανελλήνια ΜΜΕ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους βουλευτές της Θράκης, τους δημάρχους, τον νεοεκλεγέντα Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Γ. Παυλίδη, τα επαγγελματικά επιμελητήρια και τους Μητροπολίτες να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δράσουν καταλλήλως, ώστε να σταματήσει ΑΜΕΣΩΣ η πρόκληση. 
 
 
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.

 
Top