Το νομοσχέδιο φέρνει σειρά ανατροπών.
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο Α΄Θερινό Τμήμα της Βουλής από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ το πρώτο προαπαιτούμενο για τη δόση, το νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση. Το νομοσχέδιο επιτρέπει την αλλαγή χρήσης γης και φέρνει σειρά ανατροπών.
Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία στο Α΄Θερινό Τμήμα της Βουλής από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ το πρώτο προαπαιτούμενο για τη δόση, το νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση. Το νομοσχέδιο επιτρέπει την αλλαγή χρήσης γης και φέρνει σειρά ανατροπών.
Την κατάργηση της
αμιγούς και γενικής κατοικίας και τη δημιουργία νέων κατηγοριών χρήσεων
γης που αντιστοιχούν σε 6.000 κωδικούς δραστηριοτήτων (ΚΑΔ) που
περιλαμβάνει η λίστα του υπουργείου Οικονομικών, προβλέπει το νομοσχέδιο
του υπουργείου Περιβάλλοντος.
Με το νομοσχέδιο έρχονται μεγάλες αλλαγές στις εμπορικές χρήσεις.
Για παράδειγμα - σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος - δεν επιτρεπόταν μέχρι σήμερα οι φούρνοι και τα κουρεία στην αμιγή κατοικία (παρότι αφορούν καθημερινές ανάγκες των κατοίκων), οι τράπεζες και τα ταξιδιωτικά γραφεία στις περιοχές τουρισμού (παρότι χρειάζονται άμεσα στους τουρίστες), τα επαγγελματικά εργαστήρια στις περιοχές χονδρικού εμπορίου (παρότι σήμερα το εμπόριο, ιδιαίτερα το εισαγωγικό ή εξαγωγικό αλλά και το εμπόριο αγροτικών προϊόντων, περιλαμβάνει κάποια μορφή μεταποίησης ή συσκευασίας).
Με το νομοσχέδιο προκειμένου να μην εμφανιστούν ξανά τα παραπάνω προβλήματα, να μη χρειαστούν περαιτέρω ερμηνείες και παρερμηνείες (από οποιονδήποτε υπάλληλο ή αξιωματούχο, με όσα αυτό συνεπάγεται) αντιστοιχίζονται οι περίπου 6.000 ΚΑΔ του Υπουργείου Οικονομικών με τις χρήσεις γης του νέου συστήματος. Όλοι, πολίτες και επιχειρήσεις, θα γνωρίζουν "με μια ματιά", ή "με λίγα κλικς", τί επιτρέπεται και που.
Η αντιπολίτευση αντέδρασε στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, πως οι υπερεπείγουσες διαδικασίες συζήτησης και υπερψήφισης του νομοσχεδίου απαντούν σε υποχρεώσεις της χώρας προς τους δανειστές της.
Ως πλέον ενδεικτικά σημεία της αντιπολιτευτικής κριτικής αναδείχθηκαν οι διατάξεις που αφορούσαν τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια, που εκπονούνται προκειμένου να καταστούν οι εκάστοτε περιοχές κατάλληλες να υποδεχθούν επενδύσεις μεγάλης κλίμακας ή εν γένει "οργανωμένη αναπτυξιακή και παραγωγική δραστηριότητα".
Η προτεραιότητα που δίνει το νομοσχέδιο στη στόχευση αυτή, σε συνδυασμό με την απλοποίηση των υφιστάμενων διαδικασιών ελέγχου, οδήγησαν την αντιπολίτευση σε καταγγελία του σχεδίου νόμου.
"Χρειαζόμαστε επενδύσεις εάν θέλουμε να παράγουμε πλούτο χωρίς δανεικά"
"Αν θέλουμε να παράγουμε πλούτο χωρίς δανεικά, από την πραγματική οικονομία και όχι από την αγοραπωλησία άυλων τίτλων, τότε χρειαζόμαστε επενδύσεις" επισήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης.
"Για να γίνουν όμως επενδύσεις, θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα "πού μπορώ να επενδύσω, πώς και πότε". Στην Ελλάδα όμως, κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με ασφάλεια δικαίου: ο επενδυτής έχει απέναντί του την Πολεοδομία, το Δασαρχείο, τη Δημόσια Διοίκηση, Αυτοδιοίκηση, υπουργεία, περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές προσεγγίσεις..." υπογράμμισε.
"Εδώ ψηφίζουμε τα μη κριτήρια, τις μη δεσμεύσεις, τα μη πλαίσια" ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ,Παναγιώτης Λαφαζάνης. "Δεν υπάρχει τίποτα που να εμποδίζει την εκάστοτε κυβέρνηση να κάνει το οτιδήποτε, τόσο στο αστικό όσο και στο φυσικό περιβάλλον" υποστήριξε.
"Το μεγάλο "ψητό" είναι τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια, όπου με την επίκληση έκτακτων περιστάσεων και αναγκών, μπορεί να έρθουν ρυθμίσεις κατά παρέκκλιση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (...) Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαίσιο που να ορίζει το πού θα μπαίνουν οι πολυεθνικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, σε τι εμβαδό και σε τι χιλιομετρικές αποστάσεις; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαίσιο που να ορίζει αν υπάρχει χωρητικότητα, αν υπάρχουν οι διαθέσιμες δυνατότητες, αν μπορούν να επιβιώσουν οι τοπικές αγορές και αν θέλουμε να υπάρχουν οι συνοικίες; Δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Ούτε η γνώμη των κατοίκων, ούτε σώματα ή ευρύτερα όργανα που να μπορούν να αποτρέψουν αυθαιρεσίες. Μόνο το επενδυτικό συμφέρον - το συμφέρον της κερδοσκοπίας" σημείωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
"Το νομοσχέδιο βάζει όλες τις χρήσεις στις οικιστικές περιοχές - π.χ. γραφεία και ξενοδοχεία 100 κλινών και άνω. Γι' αυτό βρίσκονται οι άνθρωποι από τη Φιλοθέη έξω από τη Βουλή. Γίνεται χαμός! Δίνονται δωράκια πάνω στον συντελεστή δόμησης, στο ύψος, στην κάλυψη" κατήγγειλε η Θεανώ Φωτίου (ΣΥΡΙΖΑ).
"Από τη μια καταψηφίζετε τη διάταξη που δίνει βοσκοτόπια στους κτηνοτρόφους και από την άλλη βλέπω μια υπερβάλλουσα ευαισθησία για τη Φιλοθέη. Μεταξύ βοσκοτόπων και Φιλοθέης υπάρχει και ο δρόμος των πραγματικών προβλημάτων" απάντησε ο Γ. Κουτσούκος (ΠΑΣΟΚ).
"Δεν αυξάνουμε συντελεστές δόμησης πουθενά. Μάλιστα, στο άρθρο 9 μειώνουμε ορισμένους συντελεστές δόμησης στο μισό" απάντησε αργότερα ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Ταγαράς.
"Μας φέρατε νομοσχέδιο 320 σελίδων για το χωροταξικό σχεδιασμό με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ποιου κατεπείγοντος;" αναρωτήθηκε η Ραχήλ Μακρή (ΑΝΕΛ). "Μας λέτε πως το θέλει η τρόικα. Μα δεν έχουμε βγει στις αγορές; Δεν έχουμε πλεόνασμα; Δεν είχατε πει μέσω του πρωθυπουργού σας πως το Μνημόνιο τέλειωσε; Ή μήπως δεν έχουν τελειώσει τα μνημόνια και όλα τα υπόλοιπα που λέγατε προεκλογικά ήταν απλά ψέματα;" ανέφερε μεταξύ άλλων η βουλευτής, χαρακτηρίζοντας "προδήλως αντισυνταγματικές" ορισμένες διατάξεις που άπτονται της περιβαλλοντικής προστασίας.
Εστιαζόμενη με τη σειρά της στις ρυθμίσεις για τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια, η Νίκη Φούντα (ΔΗΜΑΡ) παρατήρησε: "Το υπουργείο Περιβάλλοντος στα τελευταία νομοσχέδια, δυστυχώς, επιλέγει να νομιμοποιεί ό,τι δεν μπορούσε να νομιμοποιηθεί με τον νόμο περί αυθαιρέτων (...) Φυσικά, όσο η κυρία Κεφαλογιάννη σταματάει τελεσίδικες κατεδαφίσεις αυθαίρετων στην Κρήτη πάνω στον αιγιαλό, και όσο το αναρμόδιο υπουργείο Οικονομικών θέτει σε διαβούλευση νομοσχέδια για την καταστρατήγηση κάθε νόμου που αφορά τον αιγιαλό, μάλλον δεν υπάρχει ελπίδα για το μέλλον".
"Με αυτό το νομοσχέδιο φαίνεται ότι γίνεται μια συστηματική προσπάθεια να παραμεριστεί οτιδήποτε εμποδίζει την πορεία επέλασης των λεγόμενων "επενδυτών"" σχολίασε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ,Σπύρος Χαλβατζής.
Με το νομοσχέδιο έρχονται μεγάλες αλλαγές στις εμπορικές χρήσεις.
Για παράδειγμα - σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος - δεν επιτρεπόταν μέχρι σήμερα οι φούρνοι και τα κουρεία στην αμιγή κατοικία (παρότι αφορούν καθημερινές ανάγκες των κατοίκων), οι τράπεζες και τα ταξιδιωτικά γραφεία στις περιοχές τουρισμού (παρότι χρειάζονται άμεσα στους τουρίστες), τα επαγγελματικά εργαστήρια στις περιοχές χονδρικού εμπορίου (παρότι σήμερα το εμπόριο, ιδιαίτερα το εισαγωγικό ή εξαγωγικό αλλά και το εμπόριο αγροτικών προϊόντων, περιλαμβάνει κάποια μορφή μεταποίησης ή συσκευασίας).
Με το νομοσχέδιο προκειμένου να μην εμφανιστούν ξανά τα παραπάνω προβλήματα, να μη χρειαστούν περαιτέρω ερμηνείες και παρερμηνείες (από οποιονδήποτε υπάλληλο ή αξιωματούχο, με όσα αυτό συνεπάγεται) αντιστοιχίζονται οι περίπου 6.000 ΚΑΔ του Υπουργείου Οικονομικών με τις χρήσεις γης του νέου συστήματος. Όλοι, πολίτες και επιχειρήσεις, θα γνωρίζουν "με μια ματιά", ή "με λίγα κλικς", τί επιτρέπεται και που.
Η αντιπολίτευση αντέδρασε στις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης, πως οι υπερεπείγουσες διαδικασίες συζήτησης και υπερψήφισης του νομοσχεδίου απαντούν σε υποχρεώσεις της χώρας προς τους δανειστές της.
Ως πλέον ενδεικτικά σημεία της αντιπολιτευτικής κριτικής αναδείχθηκαν οι διατάξεις που αφορούσαν τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια, που εκπονούνται προκειμένου να καταστούν οι εκάστοτε περιοχές κατάλληλες να υποδεχθούν επενδύσεις μεγάλης κλίμακας ή εν γένει "οργανωμένη αναπτυξιακή και παραγωγική δραστηριότητα".
Η προτεραιότητα που δίνει το νομοσχέδιο στη στόχευση αυτή, σε συνδυασμό με την απλοποίηση των υφιστάμενων διαδικασιών ελέγχου, οδήγησαν την αντιπολίτευση σε καταγγελία του σχεδίου νόμου.
"Χρειαζόμαστε επενδύσεις εάν θέλουμε να παράγουμε πλούτο χωρίς δανεικά"
"Αν θέλουμε να παράγουμε πλούτο χωρίς δανεικά, από την πραγματική οικονομία και όχι από την αγοραπωλησία άυλων τίτλων, τότε χρειαζόμαστε επενδύσεις" επισήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Μανιάτης.
"Για να γίνουν όμως επενδύσεις, θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα "πού μπορώ να επενδύσω, πώς και πότε". Στην Ελλάδα όμως, κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με ασφάλεια δικαίου: ο επενδυτής έχει απέναντί του την Πολεοδομία, το Δασαρχείο, τη Δημόσια Διοίκηση, Αυτοδιοίκηση, υπουργεία, περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές προσεγγίσεις..." υπογράμμισε.
"Εδώ ψηφίζουμε τα μη κριτήρια, τις μη δεσμεύσεις, τα μη πλαίσια" ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ,Παναγιώτης Λαφαζάνης. "Δεν υπάρχει τίποτα που να εμποδίζει την εκάστοτε κυβέρνηση να κάνει το οτιδήποτε, τόσο στο αστικό όσο και στο φυσικό περιβάλλον" υποστήριξε.
"Το μεγάλο "ψητό" είναι τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια, όπου με την επίκληση έκτακτων περιστάσεων και αναγκών, μπορεί να έρθουν ρυθμίσεις κατά παρέκκλιση των Τοπικών Χωρικών Σχεδίων (...) Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαίσιο που να ορίζει το πού θα μπαίνουν οι πολυεθνικές αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, σε τι εμβαδό και σε τι χιλιομετρικές αποστάσεις; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα πλαίσιο που να ορίζει αν υπάρχει χωρητικότητα, αν υπάρχουν οι διαθέσιμες δυνατότητες, αν μπορούν να επιβιώσουν οι τοπικές αγορές και αν θέλουμε να υπάρχουν οι συνοικίες; Δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά. Ούτε η γνώμη των κατοίκων, ούτε σώματα ή ευρύτερα όργανα που να μπορούν να αποτρέψουν αυθαιρεσίες. Μόνο το επενδυτικό συμφέρον - το συμφέρον της κερδοσκοπίας" σημείωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ.
"Το νομοσχέδιο βάζει όλες τις χρήσεις στις οικιστικές περιοχές - π.χ. γραφεία και ξενοδοχεία 100 κλινών και άνω. Γι' αυτό βρίσκονται οι άνθρωποι από τη Φιλοθέη έξω από τη Βουλή. Γίνεται χαμός! Δίνονται δωράκια πάνω στον συντελεστή δόμησης, στο ύψος, στην κάλυψη" κατήγγειλε η Θεανώ Φωτίου (ΣΥΡΙΖΑ).
"Από τη μια καταψηφίζετε τη διάταξη που δίνει βοσκοτόπια στους κτηνοτρόφους και από την άλλη βλέπω μια υπερβάλλουσα ευαισθησία για τη Φιλοθέη. Μεταξύ βοσκοτόπων και Φιλοθέης υπάρχει και ο δρόμος των πραγματικών προβλημάτων" απάντησε ο Γ. Κουτσούκος (ΠΑΣΟΚ).
"Δεν αυξάνουμε συντελεστές δόμησης πουθενά. Μάλιστα, στο άρθρο 9 μειώνουμε ορισμένους συντελεστές δόμησης στο μισό" απάντησε αργότερα ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Ταγαράς.
"Μας φέρατε νομοσχέδιο 320 σελίδων για το χωροταξικό σχεδιασμό με τη διαδικασία του κατεπείγοντος. Ποιου κατεπείγοντος;" αναρωτήθηκε η Ραχήλ Μακρή (ΑΝΕΛ). "Μας λέτε πως το θέλει η τρόικα. Μα δεν έχουμε βγει στις αγορές; Δεν έχουμε πλεόνασμα; Δεν είχατε πει μέσω του πρωθυπουργού σας πως το Μνημόνιο τέλειωσε; Ή μήπως δεν έχουν τελειώσει τα μνημόνια και όλα τα υπόλοιπα που λέγατε προεκλογικά ήταν απλά ψέματα;" ανέφερε μεταξύ άλλων η βουλευτής, χαρακτηρίζοντας "προδήλως αντισυνταγματικές" ορισμένες διατάξεις που άπτονται της περιβαλλοντικής προστασίας.
Εστιαζόμενη με τη σειρά της στις ρυθμίσεις για τα Ειδικά Χωρικά Σχέδια, η Νίκη Φούντα (ΔΗΜΑΡ) παρατήρησε: "Το υπουργείο Περιβάλλοντος στα τελευταία νομοσχέδια, δυστυχώς, επιλέγει να νομιμοποιεί ό,τι δεν μπορούσε να νομιμοποιηθεί με τον νόμο περί αυθαιρέτων (...) Φυσικά, όσο η κυρία Κεφαλογιάννη σταματάει τελεσίδικες κατεδαφίσεις αυθαίρετων στην Κρήτη πάνω στον αιγιαλό, και όσο το αναρμόδιο υπουργείο Οικονομικών θέτει σε διαβούλευση νομοσχέδια για την καταστρατήγηση κάθε νόμου που αφορά τον αιγιαλό, μάλλον δεν υπάρχει ελπίδα για το μέλλον".
"Με αυτό το νομοσχέδιο φαίνεται ότι γίνεται μια συστηματική προσπάθεια να παραμεριστεί οτιδήποτε εμποδίζει την πορεία επέλασης των λεγόμενων "επενδυτών"" σχολίασε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ,Σπύρος Χαλβατζής.
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.