Συνεχίζοντας την αεροπορική σας ενημέρωση φίλοι μου, θα ήθελα να
σας παρουσιάσω το μικρότερο δικινητήριο αεροσκάφος στον κόσμο
(σύμφωνα με το βιβλίο Γκίνες).
Ταχύτητα Ανόδου / Climb ratio: 600 ft/min | 3 m/s
Απόσταση Απογείωσης πάνω από εμπόδιο 15m / Take off distance over 50ft (15m) obstacle:
330 ft | 101 m
Απόσταση Προσγείωσης πάνω από εμπόδιο 15m / Landing distance over 50ft (15m) obstacle:
495 ft | 151 m
Μέγιστο βάρος απογείωσης / Max. take off weight: 170 kg | 375 lbs
Βάρος κενό / Empty weight: 80 kg | 176 lbs
Κινητήρες / Engine: 2 JPX PUL 212 engines, 15 hp each
Περισσότερες λεπτομέρειες / Other aircraft information:
Ήταν το 1971 όταν ο σχεδιαστής αεροσκαφών Μισέλ Κολομπάν άρχισε να σχεδιάζει το Cri-Cri. Ο στόχος του ήταν να κατασκευάσει ένα μικρό, οικονομικό δικινητήριο το οποίο θα μπορούσε να εκτελέσει και κάποια ακροβατικά. Η τιμή του δέν έπρεπε να ξεπερνά τα 1000$ US, μαζί με τους κινητήρες - τιμές 1970 βέβαια!
Η κατασκευή του διάρκεσε 1500 ώρες, μοιρασμένη σε δύο χρόνια, τελειώνοντας το 1973 και πήρε το όνομά του από την κόρη του σχεδιαστή που την φώναζε έτσι.
Η πρώτη του πτήση έγινε έξω από το Παρίσι. Όταν όλα ήταν έτοιμα για την απογείωση ο πιλότος άνοιξε την ισχύ και το αεροσκάφος επιτάχυνε ομαλά ώς τα 100 χλμ μέσα σε οκτώ δευτερόλεπτα και απογειώθηκε!
Σήμερα, πάνω από τριάντα χρόνια μετά, η επιτυχία συνεχίζεται και αυτό χάρην στον απλό σχεδιασμό
Υπάρχουν πάνω από εκατόν πενήντα αεροσκάφη του τύπου σε όλον τον κόσμο σε πολλές εκδόσεις με πολλούς τύπους κινητήρων. Η πλειοψηφία τους πετάει στην Γαλλία με πάνω από 110 αεροπλάνα, με δεύτερη χώρα την Αμερική με πάνω από είκοσι. Η Αγγλία, Γερμανία και Καναδάς ακολουθούν με μικρότερο αριθμό.
(Text from: http://flight.cz/cricri/english/index.php)
Το MC-15 Cri-Cri!
Χαμηλότερη Ταχύτητα / Min speed: | 39 kt | 45 mph | 72 kmh |
Ταχύτητα Ταξιδιού / Cruise speed: | 108 kt | 124 mph | 200 kmh |
Μέγιστη Ταχύτητα / Vne: | 159 kt | 183 mph | 295 kmh |
Ταχύτητα Ανόδου / Climb ratio: 600 ft/min | 3 m/s
Απόσταση Απογείωσης πάνω από εμπόδιο 15m / Take off distance over 50ft (15m) obstacle:
330 ft | 101 m
Απόσταση Προσγείωσης πάνω από εμπόδιο 15m / Landing distance over 50ft (15m) obstacle:
495 ft | 151 m
Μέγιστο βάρος απογείωσης / Max. take off weight: 170 kg | 375 lbs
Βάρος κενό / Empty weight: 80 kg | 176 lbs
Κινητήρες / Engine: 2 JPX PUL 212 engines, 15 hp each
Περισσότερες λεπτομέρειες / Other aircraft information:
Ήταν το 1971 όταν ο σχεδιαστής αεροσκαφών Μισέλ Κολομπάν άρχισε να σχεδιάζει το Cri-Cri. Ο στόχος του ήταν να κατασκευάσει ένα μικρό, οικονομικό δικινητήριο το οποίο θα μπορούσε να εκτελέσει και κάποια ακροβατικά. Η τιμή του δέν έπρεπε να ξεπερνά τα 1000$ US, μαζί με τους κινητήρες - τιμές 1970 βέβαια!
Η κατασκευή του διάρκεσε 1500 ώρες, μοιρασμένη σε δύο χρόνια, τελειώνοντας το 1973 και πήρε το όνομά του από την κόρη του σχεδιαστή που την φώναζε έτσι.
Η πρώτη του πτήση έγινε έξω από το Παρίσι. Όταν όλα ήταν έτοιμα για την απογείωση ο πιλότος άνοιξε την ισχύ και το αεροσκάφος επιτάχυνε ομαλά ώς τα 100 χλμ μέσα σε οκτώ δευτερόλεπτα και απογειώθηκε!
Σήμερα, πάνω από τριάντα χρόνια μετά, η επιτυχία συνεχίζεται και αυτό χάρην στον απλό σχεδιασμό
Υπάρχουν πάνω από εκατόν πενήντα αεροσκάφη του τύπου σε όλον τον κόσμο σε πολλές εκδόσεις με πολλούς τύπους κινητήρων. Η πλειοψηφία τους πετάει στην Γαλλία με πάνω από 110 αεροπλάνα, με δεύτερη χώρα την Αμερική με πάνω από είκοσι. Η Αγγλία, Γερμανία και Καναδάς ακολουθούν με μικρότερο αριθμό.
(Text from: http://flight.cz/cricri/english/index.php)
loading...
Δημοσίευση σχολίου
Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.