ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ ΑΠΟ 10 € ΤΟ ΜΗΝΑ ΣΤΕΙΛΤΕ ΜΑΣ EMAIL ΣΤΟ frapedoypoli@windowslive.com

0
Εγκλήµατα λάθους, πάθους, ζήλιας, εγκλήµατα τιµής ή ακόµη και φόνοι που προέκυψαν από καβγά και δι’ ασήµαντον αφορµήν µπορεί να συναντήσει κάποιος αρκετά συχνά στις αίθουσες του Μικτού Ορκωτού ∆ικαστηρίου.

Οµως, αυτή τη φορά, η έδρα κλήθηκε να αντιµετωπίσει µια διαφορετική περίπτωση, µια ανθρωποκτονία… λόγω Αλ- τσχάιµερ, που οδήγησε σε ισόβια καταδίκη τον 90χρονο δράστη. Ηταν 31 Μαρτίου του 2014 όταν ο 90χρονος Φ.Κ. σκότωσε την 88χρονη σύζυγό του. Επειτα από µια νύχτα κατά τη διάρκεια της οποίας δεν κατάφερε να κοιµηθεί, περίπου στις 07.30 το πρωί «της επιτέθηκε, την ακινητοποίησε µε τα χέρια του, προκαλώντας της εκχυµώσεις, και στη συνέχεια της έβαλε µια ζώνη στο λαιµό και τη στραγγάλισε», όπως περιγράφει το παραπεµπτικό βούλευµα.

«Ενοχος δηλώνω. Πέρασα πολύ δύσκολα µαζί της και δεν την άντεξα», θα πει ο Φ.Κ. στην αρχή της ακροαµατικής διαδικασίας, κατά την οποία δεν εµφανίστηκε η 60χρονη κόρη του, αφού δεν το επέτρεπε η ψυχολογική της κατάσταση. «Ηµασταν παντρεµένοι πάραπολλά χρόνια. ∆εν µπορώ να θυµηθώ πόσα, ίσως 70. Μέχρι τα 80 µε 82 περνούσαµε καταπληκτικά. Μετά έπαθε Αλτσχάιµερ και µου έκανε µια ζωή φοβερή. ∆εν ήθελε να πάµε σε γιατρό. Εγώ της το είχα πει, αλλά εκείνη δεν ήθελε γιατρούς και νοσοκοµεία. Εξάλλου, πού να την πάω; Της είχα φτιάξει µε κόπο ένα σπίτι που είχε όλα τα καλά µέσα, είχε όλα τα κοµφόρ», θα αναφέρει στην απολογία του.

«Βάσανα»
Λίγο αργότερα προσπάθησε να περιγράψει τα -κατά τα λεγόµενά του «βάσανα» που περνούσε. «Πήγαινα να φτιάξω φαγητό, δεν της άρεσε. Πήγαινα να ψωνίσω απ’ έξω, δεν της άρεσε. Ο,τι και να έκανα, δεν της άρεσε. Ηθελα να αυτοκτονήσω. Η γυναίκα αυτή, από όταν έπαθε την αρρώστια, έκανε τη ζωή µου µαρτύριο». Μιλώντας για την ηµέρα του φόνου, θα πει: «Εκείνη τη µέρα δεν µε άφηνε να κοιµηθώ. Μου έλεγε “µου πήραν τα εσώρουχα”, µετά έλεγε “µου πήραν το ένα, µου πήραν το άλλο…”. ∆εν άντεξα κι εγώ. Τη σκότωσα. Λυπάµαι πάρα πολύ. ∆ιατάξτε να µ’ εκτελέσουν να ησυχάσω. ∆εν αντέχω 90 χρόνων άνθρωπος άλλο. Το µόνο που ζητάω είναι αυτό. ∆εν αντέχω να ζω έτσι», κατέληξε. «Με πήρε τηλέφωνο ο κατηγορούµενος γύρω στις 8 το πρωί.

“Σκότωσα την Π.”, µου είπε. Εγώ δεν µπορούσα να το πιστέψω. Τον ρώτησα µήπως απλώς λιποθύµησε και εκείνος µου απάντησε πως τη σκότωσε. Μέχρι να πάω στο σπίτι τους είχε έρθει η Αστυνοµία. ∆εν µπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι θα έφτανε σε αυτό το σηµείο να σκοτώσει τη γυναίκα του. Μάλιστα, πολλές φορές είχε πει ότι θέλει να αυτοκτονήσει. Ξέρετε, η γυναίκα του είχε πάθει άνοια και εκείνος έλεγε ότι δεν αντέχει την κατάσταση. Ακουγα πολύ συχνά φωνές από το σπίτι. Είµαστε 40 χρόνια γείτονες στο Μαρούσι. Αυτός συνέχεια φώναζε. Είναι πολύ νευρικός άνθρωπος. Η κατάστασή της δεν ήταν τόσο προχωρηµένη. Μπορούσε κάποιος να συνεννοηθεί µαζί της», περιέγραψε µια γειτόνισσα και φίλη του ζευγαριού στην κατάθεσή της. «Εγώ δεν ξέρω πολλά πράγµατα. Τους ήξερα από τη γειτονιά. Μου είχε πει ο κατηγορούµενος ότι η γυναίκα του είχε άνοια. Εγώ την έβλεπα στη γειτονιά µέχρι πριν από δύο χρόνια, δηλαδή πριν αρρωστήσει», θα συµπληρώσει ένοικος της διπλανής οικίας. Η υπεράσπιση του κατηγορουµένου υποστήριξε ότι δεν πρέπει να του καταλογισθεί το έγκληµα, καθώς δεν καταλάβαινε τι έκανε εκείνη τη στιγµή. Μάλιστα, βασίστηκε σε πραγµατογνωµοσύνη ψυχιάτρου, η οποία ανέφερε ότι: «Εκτιµάται ότι υπήρξε αιφνίδια έξαρση συναισθηµάτων του συζύγου λόγω του Αλτσχάιµερ από το οποίο έπασχε η γυναίκα του. Αυτή η έξαρση οδήγησε σε µείωση της ικανότητας αντίληψής του σε ουσιώδη βαθµό. Πάσχει από αυτοκτονικό ιδεασµό και χρειάζεται τακτική ψυχολογική και ψυχιατρική υποστήριξη».

«Προβλήµατα»
Ωστόσο, η εισαγγελέας της έδρας ζήτησε την ενοχή του 90χρονου, καθώς δεν φάνηκε να πείσθηκε σχετικά µε τη µειωµένη ικανότητα του δράστη να καταλάβει αυτό που έκανε. «Από τα πραγµατικά περιστατικά και όσα έχουν καταθέσει οι µάρτυρες το ζευγάρι τα τελευταία χρόνια είχε προβλήµατα λόγω της ασθένειας της συζύγου, αλλά κυρίως λόγω του δύστροπου χαρακτήρα του κατηγορουµένου. Μπορεί ο κατηγορούµενος να ισχυρίζεται ότι δεν είχε την ικανότητα να κατανοήσει την πράξη του, όµως από το περιστατικό δεν φαίνεται κάτι τέτοιο. Ηταν σε µια κατάσταση που ήξερε τι έκανε». Τελικά, ο 90χρονος πήρε την άγουσα για τον Κορυδαλλό, µε το δικαστήριο να τον καταδικάζει σε ισόβια κάθειρξη, χωρίς να του αναγνωρίσει ούτε το ελαφρυντικό του πρότερου έντιµου βίου.

makeleio.gr


Πηγή: http://ift.tt/2uHH91v
loading...

Δημοσίευση σχολίου

Δεν διμοσιεύονται σχόλια υβριστικού περιεχομένου. Την αποκλειστική ευθύνη για τα σχόλια την έχουν οι σχολιαστές.

 
Top